Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağar, Mehmet Enes
dc.date.accessioned2023-09-06T12:54:16Z
dc.date.available2023-09-06T12:54:16Z
dc.date.issued29.12.2022en_US
dc.identifier.citationSağar, M. E. (2022). İlkokul Öğrencilerinde Problem Çözmenin Yordayıcıları Olarak Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş ile Yaşam Doyumu . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (4) , 1274-1288 . DOI: 10.32709/akusosbil.969668en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/74315/969668
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10739
dc.description.abstractBu araştırmada, duygusal ve psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumu değişkenlerinin ilkokul öğrencilerinin problem çözme düzeylerini ne kadar yordadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı yürütülmüştür. Araştırma grubu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Burdur ili Bucak ilçesinde devlete ait olan ilkokul kurumlarında öğrenim gören 198 (% 52.7) erkek, 178 (%47.3) kız olmak üzere toplam 376 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama araçları olarak “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri”, “Stirling Çocuklar İçin Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği”, “Çocuklar İçin Yaşam Doyumu Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde pearson momentler çarpım korelasyonu analizi ve çoklu doğrusal regresyon analiz (adımsal) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yordayıcı güçleri bakımından sırasıyla “duygusal ve psikolojik iyi oluş” ve “yaşam doyumu” değişkenlerinin ilkokul öğrencilerinin problem çözme düzeylerini anlamlı şekilde yordadıkları ortaya çıkmıştır. Duygusal ve psikolojik iyi oluş ile yaşam doyumu değişkenlerinin birlikte problem çözme düzeyinin %31’ini açıkladığı belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve ileride yapılacak araştırmalar için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine how much the variables of emotional and psychological well-being and life satisfaction predict the problem solving levels of primary school children. For this purpose, a correlational study was conducted. The research group consisted of a total of 376 students, 198 (52.7%) boys and 178 (47.3%) girls, studying at state primary schools in the Bucak district of Burdur province in the 2020-2021 academic year. “Problem Solving Inventory for Children”, “Emotional and Psychological Well-being Scale for Stirling Children”, “Life Satisfaction Scale for Children” and “Personal Information Form” were used as data collection tools. Pearson product-moment correlation analysis and multiple linear regression analysis (stepwise) method were used in the statistical analysis of the data. As a result of the research, it was revealed that the variables of “emotional and psychological well-being” and “life satisfaction”, respectively, in terms of their predictive power, significantly predicted the problem solving levels of primary school students. It was determined that the variables of emotional and psychological well-being and life satisfaction together explained 31% of the problem solving level. The findings obtained from the research were discussed in the light of the literature and suggestions were presented for future research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.969668en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectDuygusal ve Psikolojik İyi Oluşen_US
dc.subjectYaşam Doyumuen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectEmotional and Psychological Well-Beingen_US
dc.subjectLife Satisfactionen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinde problem çözmenin yordayıcıları olarak duygusal ve psikolojik iyi oluş ile yaşam doyumuen_US
dc.title.alternativeEmotional and psychological well-being and life satisfaction as predictors of problem solving among primary school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-0941-5301en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage1274en_US
dc.identifier.endpage1288en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster