Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaf, Hacı Hasan
dc.date.accessioned2023-09-06T13:11:25Z
dc.date.available2023-09-06T13:11:25Z
dc.date.issued29.12.2022en_US
dc.identifier.citationSaf, H. H. (2022). Çevrimiçi Sosyal Kimliğin Göstergeleri: İstanbul Sözleşmesi Tartışmaları Üzerine Bir İçerik Analizi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (4) , 1314-1323 . DOI: 10.32709/akusosbil.1030545en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/74315/1030545
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10745
dc.description.abstractBirey ve grupların karakterini, yapısını, tanımını ortaya koyan sosyal kimlik; yalnızca gruplar arası ilişki ve dinamikleri değil, benzetme, önyargı, içselleştirme, grup içi koruma refleksi, grup kuralları, grubun kimliği, ayrımcılık, karşıtlık ve grup içi dogmalar gibi olguları da incelemektedir. Sosyal kimlik üzerine inşa edilmiş Sosyal Kimlik Teorisi, sosyal kategorizasyon, kendini sınıflandırma, sosyal kıyaslama, önyargılar ve grupla özdeşleşme unsurları ile sosyal kimliğin göstergelerini saptamaya yardımcı olmaktadır. Yaşamın her alanında görülen sosyal kimlik, özellikle son yıllarda geniş kitlelere ulaşan çevrimiçi ortamlarda da yer almaktadır. Amacı çevrimiçi sosyal kimliğin göstergelerini belirlemek olan çalışmada İstanbul Sözleşmesi tartışmalarının yapıldığı 1 Nisan-31 Aralık 2020 tarihleri arasında #istanbulsozlesmesi, #istanbulsozlesmesiyasatir ve #istanbulsozlesmesiihanettir etiketleriyle atılan tweetler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda 250 tweetin 137’i geleneksel göstergeler, cinsellik üzerine göstergeler ve rasyonel göstergeler temaları çerçevesinde kategorize edilmiş, 113 tweet ise herhangi bir kategori altında toplanamamıştır. İçerik analizi sonucunda bireylerin daha çok içerisinde bulunulan grubun dinamiklerini korumaya, var olan geleneksel yapının korunmasına yönelik tweet attıkları saptanmıştır. Başka grup dinamiklerinin benimsenmesi durumunda mevcut grubun geleceğinin tehlikeye düşeceği, diğer grupların kültürünün gruba uymadığı iddia edilmiştir. Mantığa bürünme mekanizmalarına da rastlanılmıştır. Bu bulgular ışığında sosyal kimliğin göstergeleri olarak sosyal kategorizasyon, kendini sınıflandırma, sosyal kıyaslama, önyargılar ve grupla özdeşleşme saptanmış, kurulan her iki hipotez de doğrulanmıştır.en_US
dc.description.abstractSocial identity, which reveals the character, structure and definition of individuals and groups, examines not only the relations and dynamics between groups, but also the phenomena such as analogy, prejudice, internalization, in-group protection reflex, group rules, group identity, discrimination, opposition and intra-group dogmas. Social Identity Theory, built on social identity, helps to identify indicators of social identity with elements of social categorization, self-classification, social comparison, prejudices and group identification. Social identity, which is seen in all areas of life, is also found in online environments that have reached large masses in recent years. In the study, which has purpose of which is to determine the indicators of online social identity, tweets posted with the hashtags #istanbulsozlesmesi, #istanbulsozlesmesiyasatir and #istanbulsozlesmesiihanettir between April 1 and December 31, 2020, when the Istanbul Convention discussions were held, were analyzed by content analysis method. As a result of the analysis, 137 tweets out of 250 were categorized within the framework of traditional indicators, indicators on sexuality and rational indicators, while 113 tweets could not be gathered under any category. As a result of the content analysis, it was determined that individuals tweeted to protect the dynamics of the group they were in and to protect the existing traditional structure. It has been claimed that if other group dynamics are adopted, the future of the current group will be endangered, and the culture of other groups does not fit the group. Reasoning mechanisms have also been found. In the light of these findings, social categorization, self-classification, social comparison, prejudices and identification with the group were determined as indicators of social identity, and both hypotheses were confirmed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1030545en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevrimiçi Ortamlaren_US
dc.subjectSosyal Kimlik Teorisien_US
dc.subjectİstanbul Sözleşmesien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectOnline Environmentsen_US
dc.subjectSocial Identity Theoryen_US
dc.subjectİstanbul Conventionen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titleÇevrimiçi sosyal kimliğin göstergeleri: İstanbul sözleşmesi tartışmaları üzerine bir içerik analizien_US
dc.title.alternativeIndicators of online social ıdentity: A content analysis of the Istanbul convention discussionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7778-0258en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage1314en_US
dc.identifier.endpage1323en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster