COVID-19 pandemisinde sağlık sektöründe psikolojik güçlendirmenin işgören performansı üzerine etkisinin değerlendirilmesi
Künye
Türkmen, İ. & Çetin Aslan, E. (2023). COVID-19 Pandemisinde Sağlık Sektöründe Psikolojik Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 169-184 . DOI: 10.32709/akusosbil.1053451Özet
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de COVID-19 pandemisi sürecinde sağlık çalışanlarında psikolojik
güçlendirme ile işgören performansı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, kesitsel tipte tanımlayıcı
bir araştırmadır. Araştırma verileri katılımcıları tanıtıcı bilgi formu, Psikolojik Güçlendirme Ölçeği ve
İşgören Performansı Ölçeğinden oluşan anket formu ile toplanmıştır. Veriler, Google Forms’ta
oluşturulan online anket formu aracılığıyla, 580 sağlık çalışanından elde edilmiştir. Çalışmada psikolojik
güçlendirme ve alt boyutlarından etki, anlamlılık ve yeterlilik boyutlarının işgören performansı üzerinde
pozitif etkisi olduğu bulunmuş, ancak özerklik alt boyutunun istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi
bulunmamıştır. İşgören performansı üzerinde en fazla etkisi olan boyutun yeterlilik alt boyutu olduğu
görülmüştür. Ayrıca katılımcıların psikolojik güçlendirme ve işgören performansına ilişkin ortalama
puanlarının cinsiyet, yaş, meslek ve çalışma süresine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada sağlık çalışanlarının psikolojik olarak güçlendirilmesinin
performanslarını olumlu olarak etkileyeceği sonucuna ulaşılmıştır. Sağlık çalışanlarının yeterliliğinin,
etkilerinin ve mesleklerine yükledikleri anlamların geliştirilmesinin, performanslarının artırmasına büyük
katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. The aim of this study is to examine the relationship between psychological empowerment and employee
performance in healthcare workers during the COVID 19 pandemic in Turkey. The study is a crosssectional descriptive study. The research data were collected with a questionnaire consisting of the
participants' introductory information form, the Psychological Empowerment Scale and the Employee
Performance Scale. The data were obtained from 580 healthcare workers through the online questionnaire
created in Google Forms. In the study, it was found that the psychological empowerment and its subdimensions of impact, significance and competence had a positive effect on employee performance, but
the autonomy sub-dimension did not have a statistically significant effect. It has been seen that the
dimension with the most impact on employee performance is the sub-dimension of competence. In
addition, it was determined that the average scores of the participants regarding psychological
empowerment and employee performance showed statistically significant differences according to
gender, age, occupation and working time. In the study, it was concluded that the psychological
empowerment of health workers would positively affect their performance. It is thought that improving
the competence of health workers, their effects and the meanings they attribute to their professions may
contribute to increasing their performance.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
25Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1053451https://hdl.handle.net/11630/10776
Koleksiyonlar
- Cilt 25 : Sayı 1 [25]