Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Gökçe
dc.contributor.authorTürker, Duygu
dc.date.accessioned2023-09-09T10:13:17Z
dc.date.available2023-09-09T10:13:17Z
dc.date.issued28.03.2023en_US
dc.identifier.citationÖzdemir, G. & Türker, D. (2023). A Competitive Analysis of E-Distribution Systems in the Hospitality Industry . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 387-402 . DOI: 10.32709/akusosbil.1054337en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1054337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10856
dc.description.abstractThe goal of this study was a competitive analysis of global e-distributors in the hospitality industry. It specifically on Airbnb a peer-to-peer booking model, Booking.com an online travel agent retail booking model, and hotel websites, a customer direct booking model. Hospitality e-distribution systems were assessed using the Five Forces Model, a tool for analyzing the competition of a business, to determine the current dynamics and predict the future implications. In this regard, a focus group study was conducted with a group of tourism scholars and experts working in the tourism industry. Based on the findings of this qualitative research, the paper discusses how each system fills the demand in the changing competitive landscape. The study contributes to the literature by producing a detailed analysis of the dynamic nature of distribution in the hospitality industry from a strategic perspective.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, ağırlama sektöründe global elektronik dağıtım kanallarının rekabet analizini yapmayı amaçlamaktadır. Özellikle konutları içeren bir rezervasyon modeli olan Airbnb, bir perakende rezervasyon modeli olan Booking.com ve doğrudan müşteri rezervasyon modeli olan otel web siteleri çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Konaklama e-dağıtım sistemleri, bir işletmenin rekabet analizini yapmak, mevcut dinamikleri belirlemek ve gelecekteki uygulamaları öngörmek amacıyla kullanılan Porter‘ın 5 Güç Modeli ile analiz edilmiştir. Bu bağlamda, bir grup turizm akademisyeni ve turizm sektöründe çalışan uzman ile odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, nitel araştırma bulgularına dayanarak her bir sistemin değişen rekabet çevresinde talebi nasıl karşıladığını tartışmaktadır. Çalışma, konaklama sektöründe dağıtım sisteminin dinamik yapısı üzerinde stratejik bakış açısıyla detaylı bir analiz yaparak literature katkı sağlamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1054337en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectHospitality Industryen_US
dc.subjectE-Distributionen_US
dc.subjectCompetitivenessen_US
dc.subjectFive Forces Modelen_US
dc.subjectKonaklama Sektörüen_US
dc.subjectE-Dağıtımen_US
dc.subjectRekabet Gücüen_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subject5 Güç Modelien_US
dc.titleA competitive analysis of e-distribution systems in the hospitality industryen_US
dc.title.alternativeKonaklama sektöründe e-dağıtım sistemlerinin rekabet analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-1913-3834en_US
dc.authorid0000-0001-8382-4635en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage387en_US
dc.identifier.endpage402en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster