dc.contributor.author | Hareket, Erdem | |
dc.contributor.author | Leblebici, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2023-09-09T18:01:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-09T18:01:14Z | |
dc.date.issued | 24.06.2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Hareket, E. & Leblebici, H. (2023). Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme, Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 456-471 . DOI: 10.32709/akusosbil.1071927 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1071927 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10861 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine ilişkin
tutumlarının ilişkisel bağlamda belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yaklaşımına uygun
şekilde ilişkisel tarama deseninde tasarlanmıştır. Araştırma grubunu amaçlı örnekleme yoluyla
belirlenmiş 314 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Duyan ve Gelbal (2008)
tarafından Türkçeye uyarlanan Barnett‟in Çocuk Sevme Ölçeği, Karaman Kepenekçi (2006) tarafından
geliştirilen “Çocuk Haklarına İlişkin Tutum Ölçeği ile Öztürk ve Doğanay (2017) tarafından geliştirilen
„„Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği‟‟ uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde sınıf
öğretmeni adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumları, çocuk sevme düzeyleri ve çocuk hakları
eğitimine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından karşılaştırılması için “Bağımsız Gruplar tTesti”, “Tek Yönlü Varyans Analizi” kullanılmıştır. “Tek Yönlü Varyans Analizi-ANOVA” sonucunda
ortaya çıkan anlamlı farklılığın hangi alt gruplar arasında olduğunu belirlemek için ise “Post-Hoc LSD
Testi” analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme, çocuk
hakları ve çocuk hakları eğitimine yönelik tutumları farklı değişkenler açısından ilişkisel olarak ele
alınmış ve bu doğrultuda da çeşitli tespitler ve önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the attitudes of elementary school teacher candidates towards
liking of children, children‟s rights, and children‟s rights education in a relational context. The design of
the study was based on the correlational research model with quantitative methodology. The participant
group of the research consists of 314 elementary school teacher candidates determined through purposive
sampling. The data of the research are Barnett's Liking of Children Scale adapted to Turkish by Duyan
and Gelbal (2008), “Attitude Scale towards Child Rights Scale developed by Karaman Kepenekçi (2006)
and Attitude Scale towards Children‟s Rights Education developed by Öztürk and Doğanay (2017). In the
analysis of the data, "Independent Groups t-Test" and "One-Way Analysis of Variance" were used to
compare the attitudes of the elementary school teacher candidates towards children's rights, their level of
love for children and their attitudes towards children's rights education in terms of different variables.
“Post-Hoc LSD Test” analyzes were used to determine between which subgroups the significant
difference emerged as a result of “One-Way Analysis of Variance-ANOVA”. As a result of the research,
the attitudes of the elementary school teacher candidates towards liking children, children‟s rights and
children‟s rights education were discussed in terms of different variables and various determinations were
made in this direction. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.1071927 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk Hakları | en_US |
dc.subject | Çocuk Hakları Eğitimi | en_US |
dc.subject | Çocuk Sevme | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmeni Adayları | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Children‟s Rights | en_US |
dc.subject | Children‟s Rights Education | en_US |
dc.subject | Liking Children | en_US |
dc.subject | Prospective Classroom Teachers | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An investigation of the relationship between teacher candidates’ attitudes towards liking of child, children’s rights and children’s rights education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3903-7057 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-1813-7107 | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 456 | en_US |
dc.identifier.endpage | 471 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |