Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHareket, Erdem
dc.contributor.authorLeblebici, Hatice
dc.date.accessioned2023-09-09T18:01:14Z
dc.date.available2023-09-09T18:01:14Z
dc.date.issued24.06.2023en_US
dc.identifier.citationHareket, E. & Leblebici, H. (2023). Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme, Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 456-471 . DOI: 10.32709/akusosbil.1071927en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1071927
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10861
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine ilişkin tutumlarının ilişkisel bağlamda belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yaklaşımına uygun şekilde ilişkisel tarama deseninde tasarlanmıştır. Araştırma grubunu amaçlı örnekleme yoluyla belirlenmiş 314 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Duyan ve Gelbal (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan Barnett‟in Çocuk Sevme Ölçeği, Karaman Kepenekçi (2006) tarafından geliştirilen “Çocuk Haklarına İlişkin Tutum Ölçeği ile Öztürk ve Doğanay (2017) tarafından geliştirilen „„Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği‟‟ uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde sınıf öğretmeni adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumları, çocuk sevme düzeyleri ve çocuk hakları eğitimine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından karşılaştırılması için “Bağımsız Gruplar tTesti”, “Tek Yönlü Varyans Analizi” kullanılmıştır. “Tek Yönlü Varyans Analizi-ANOVA” sonucunda ortaya çıkan anlamlı farklılığın hangi alt gruplar arasında olduğunu belirlemek için ise “Post-Hoc LSD Testi” analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine yönelik tutumları farklı değişkenler açısından ilişkisel olarak ele alınmış ve bu doğrultuda da çeşitli tespitler ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the attitudes of elementary school teacher candidates towards liking of children, children‟s rights, and children‟s rights education in a relational context. The design of the study was based on the correlational research model with quantitative methodology. The participant group of the research consists of 314 elementary school teacher candidates determined through purposive sampling. The data of the research are Barnett's Liking of Children Scale adapted to Turkish by Duyan and Gelbal (2008), “Attitude Scale towards Child Rights Scale developed by Karaman Kepenekçi (2006) and Attitude Scale towards Children‟s Rights Education developed by Öztürk and Doğanay (2017). In the analysis of the data, "Independent Groups t-Test" and "One-Way Analysis of Variance" were used to compare the attitudes of the elementary school teacher candidates towards children's rights, their level of love for children and their attitudes towards children's rights education in terms of different variables. “Post-Hoc LSD Test” analyzes were used to determine between which subgroups the significant difference emerged as a result of “One-Way Analysis of Variance-ANOVA”. As a result of the research, the attitudes of the elementary school teacher candidates towards liking children, children‟s rights and children‟s rights education were discussed in terms of different variables and various determinations were made in this direction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1071927en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Haklarıen_US
dc.subjectÇocuk Hakları Eğitimien_US
dc.subjectÇocuk Sevmeen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectChildren‟s Rightsen_US
dc.subjectChildren‟s Rights Educationen_US
dc.subjectLiking Childrenen_US
dc.subjectProspective Classroom Teachersen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of the relationship between teacher candidates’ attitudes towards liking of child, children’s rights and children’s rights educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-3903-7057en_US
dc.authorid0000-0002-1813-7107en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage456en_US
dc.identifier.endpage471en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster