60-72 aylık çocukların benlik algısı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Künye
Alptekin, A. , Sarıkaya, A. & Köroğlu, A. Y. (2023). 60-72 Aylık Çocukların Benlik Algısı ve Sosyal Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 487-496 . DOI: 10.32709/akusosbil.1064505Özet
60-72 aylık çocukların benlik algıları incelenerek, sosyal problem çözme becerisine etkisinin belirlenmesi amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modelinde tasarlanmış olan bu çalışmada Konya ili Selçuklu ilçesinde anaokuluna devam eden yaş ortalamaları 66.7 ay olan 43 kız, 74 erkek toplam 117 çocuk çalışma grubuna dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında “Demoulin Benlik Algısı Ölçeği” ve “Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde katılımcılardan 20’sinin düşük (%17.1), 61’inin orta (%52.1), 36’sının yüksek (%30.8) benlik öz saygısına sahip olduğu; 28’inin düşük (%23.9), 68’inin orta (%58.1), 21’inin ise yüksek (%17.9) benlik öz yeterliliğine sahip olduğu görülmektedir. Çocukların sahip oldukları öz saygıları ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki fark incelendiğinde, yüksek benlik saygısına sahip çocukların düşük benlik saygısına sahip çocuklardan sosyal problem çözme becerileri puanlarının anlamlı olarak daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak farklı benlik öz yeterliliklerine sahip çocukların sosyal problem çözme beceri puanlarında herhangi bir anlamlı farka rastlanmamıştır. Ayrıca katılımcıların sosyal problem çözme beceri puanlarının cinsiyete göre de farklılaşmadığı görülmüştür. This study was designed in the general screening model, which is one of the quantitative research
methods, in order to examine the self-perceptions of 60-72 month-old children and to determine its effect
on social problem solving skills. A total of 117 children, 43 girls and 74 boys, with an average age of 66.7
months, attending kindergarten in Selçuklu district of Konya were included in the study group.
“Demoulin Self-Perception Scale” and “Social Problem Solving Skills Scale” were used to collect data.
When the results are examined, it is seen that 20 (17.1%) of the participants have low self-esteem, 61
(52.1%) middle, 36 (30.8%) high self-esteem. In addition, 28 (23.9%) of the participants had low selfefficacy, 68 (58.1%) had middle self-efficacy, and 21 (17.9%) had high self-efficacy. When the difference
between children's self-esteem and their social problem-solving skills was examined, it was concluded
that children with high self-esteem had significantly higher social problem-solving skills scores than
children with low self-esteem. However, no significant difference was found in the social problem
solving skill scores of children with different self-efficacy. In addition, it was observed that the social
problem solving skill scores of the participants did not differ according to gender.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
25Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1064505https://hdl.handle.net/11630/10863
Koleksiyonlar
- Cilt 25 : Sayı 2 [25]