Sınıf eğitimi ana bilim dalında müzik öğretimi dersini yürüten öğretim elemanlarının dersin içerik ve uygulamasına ilişkin görüşleri
Künye
Bal, G. & Dinç Altun, Z. (2023). Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalında Müzik Öğretimi Dersini Yürüten Öğretim Elemanlarının Dersin İçerik ve Uygulamasına İlişkin Görüşleri . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 497-515 . DOI: 10.32709/akusosbil.1115523Özet
Bu çalışmada sınıf eğitimi ana bilim dallarında müzik öğretimi dersini yürüten öğretim elemanlarının
müzik öğretimi dersinin içerik ve uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma
nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde durum çalışması olarak tasarlanmış ve yürütülmüştür.
Araştırmanın çalışma grubunu sınıf eğitimi anabilim dalı lisans programında yer alan müzik öğretimi
dersini yürüten ve farklı üniversitelerde görev alan 10 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışma 2021-
2022 eğitim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri durum çalışmalarında kullanılan
yarı-yapılandırılmış mülakat tekniğiyle elde edilmiştir. Çalışmadaki mülakat soruları, uzman görüşlerine
başvurularak araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Mülakatların bazıları yüz yüze, bazıları ise çevirim
içi platformlarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi
tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğretim elemanlarının
YÖK’ün hazırlamış olduğu müzik öğretimi ders içeriğinden haberdar oldukları ancak bu programa bağlı
kalmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretim elemanlarının müzik öğretimi dersinde kendi hazırlamış
oldukları ders içeriklerini kullandıkları belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca katılımcı öğretim elemanlarının
sınıf eğitimindeki müzik öğretimi dersinin içeriğini nota, tartım, solfej eğitimi, müzik öğretim
yaklaşımları (Orff, Kodaly, Dalcroze), enstrüman öğretimi, çocuk şarkıları öğretimi, ritim eğitimi ve aktif
öğretim konu başlıklarına göre planladıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğretim elemanlarının
müzik öğretimi ders saatini yetersiz gördükleri, sınıf öğretmenlerinin ilkokul müzik ders içeriğini
yürütebilecek yeterliğe sahip olmadıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda, sınıf eğitimi
anabilim dalındaki müzik öğretimi dersinin daha etkili ve verimli yürütülmesine ilişkin çeşitli önerilerde
bulunulmuştur. In this study, it is aimed to determine the views of the instructors who teach the music teaching course in
the classroom education department about the content and application of the music teaching course. The
study was designed and conducted as a case study within the framework of qualitative research approach.
The study group consists of 10 lecturers working in different universities and conducting the music
education course in the undergraduate program of the classroom education department. The study was
carried out in the fall semester of the 2021-2022 academic years. The data of the study were obtained by
the semi-structured interview technique used in the case studies. The interview questions in the study
were developed by the researchers by referring to the expert opinions. Some of the interviews were
conducted face-to-face, while others were conducted on online platforms. Content analysis techniques were used to analyze the data obtained in the research. In line with the findings obtained in the study, it
was determined that the instructors were aware of the music teaching course content prepared by YÖK,
but they did not adhere to this program. In addition, it was determined that the instructors used the course
content they prepared in the music teaching course. In the study, it was also determined that the
participant instructors planned the content of the music teaching course in classroom education according
to the topics of note, bona, solfeggio education, music teaching approaches (Orff, Kodaly, Dalcroze),
instrument teaching, teaching children's songs, rhythm education and active teaching. In addition, it was
determined that the instructors saw the music teaching lesson hours as insufficient, and the classroom
teachers thought that they did not have the competence to carry out the content of the primary school
music lesson. At the end of the study, various suggestions were made regarding the more effective and
efficient conduct of the music teaching course in the classroom education department.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
25Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1115523https://hdl.handle.net/11630/10864
Koleksiyonlar
- Cilt 25 : Sayı 2 [25]