Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKıllıoğlu, Mehmet Erkan
dc.date.accessioned2023-09-10T15:03:40Z
dc.date.available2023-09-10T15:03:40Z
dc.date.issued24.06.2023en_US
dc.identifier.citationKıllıoğlu, M. E. (2023). Çarlık Rusyası ve Sovyetler Birliği Döneminde Orta Asya’da Demiryolu Ağının Gelişimi, 1860-1950 . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 595-609 . DOI: 10.32709/akusosbil.1056323en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1056323
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10870
dc.description.abstractBuhar gücünün makinalara uygulanması sonucunda gelişen demiryolu ulaşımı zamanı ve mekânı değiştirmiştir. Daha önce günler, haftalar ve aylarla ifade edilen seyahat süreleri dramatik bir şekilde düşmüş, mesafeler kısalmış ve pek çok yere daha kolay erişilebilir hale gelmiştir. Bu değişimden ticari, siyasi ve askeri süreçler de faydalanmış, daha büyük miktardaki ticari meta ve askeri güç daha hızlı ve maliyet etkin şekilde taşınabilir hale gelmiştir. Bu değişim, Orta Asya ve havalisini de etkilemiştir. Daha önce dünya ticaretinin kıta içlerinden geçen ticaret yollarından kıta kenarlarına ve deniz alanlarına kayması nedeniyle eski önemini yitiren ve ekonomik, kültürel ve siyasi olarak atalete düşen Orta Asya da demiryolu ulaşımının etkileri ile yüzleşmiştir. Bu değişimin taşıyıcılığını Akdeniz istikametindeki ilerleyişi Kırım Savaşı ile kesilen Çarlık Rusyası yapmıştır. Orta Asya’da Çarlık idaresi tesis edildikten sonra, bölgenin Rusya’nın geri kalan kısmı ile dönemin en gelişmiş ve hızlı ulaşım şekli olan demiryolu ağı ile birleştirilmesi konusu Çarlık idaresinin nezdinde tartışılmıştır. Bu konuda uygunluk kararı verilmesinden sonra imalatı yapılan ilk demiryolu hattı ticari amaçlı değil de askeri amaçlıdır. Bunun da temel sebebi Rus keşif kollarının bölgenin iç kısımlarına, coğrafi şartların da zorluluğu sebebiyle, ilerlemekte zorlanmasıdır. Ġlk başta tamamen askeri amaçlara hizmet eden demiryolu, kısa sürede sivil amaçlı da kullanılır hale gelmiştir.en_US
dc.description.abstractThe railway network developed as a result of the application of steam power to the machines has changed the time and space. Travel times, previously expressed in days, weeks and months, have dropped dramatically, distances have shortened and many destinations have become more and more accessible. Commercial, political, and military processes have also benefited from this change, as larger amounts of commercial commodities and military power can be transported more quickly and cost-effectively. This change also affected Central Asia and its surroundings. Central Asia, which lost its former importance and fell into inertia economically, culturally and politically, faced the effects of railway transportation, due to the shift of world trade from the trade routes passing through the continents to the continental margins and sea’s. The carrier of this change was Tsarist Russia, whose progress in the Mediterranean direction was interrupted by the Crimean War. After the establishment of the Tsarist Administration in Central Asia, the issue of combining the region with the rest of Russia with the railway network was discussed by the Tsarist Administration. The first railway line wasn’t for commercial purposes but for military purposes. The main reason for this was the difficulties in advancing into the inner parts of the region.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1056323en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrta Asyaen_US
dc.subjectDemiryolu Ağıen_US
dc.subjectSergei Witteen_US
dc.subjectTrans Hazar Demiryoluen_US
dc.subjectKrasnovodsken_US
dc.subjectCentral Asiaen_US
dc.subjectRailway Networken_US
dc.subjectSergei Witteen_US
dc.subjectTrans Caspian Railroaden_US
dc.titleÇarlık Rusyası ve Sovyetler Birliği döneminde Orta Asya’da demiryolu ağının gelişimi, 1860-1950en_US
dc.title.alternativeThe development of railway network in Central Asia during the Tsarist and Soviet Union, 1860-1950en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-3146-2609en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage595en_US
dc.identifier.endpage609en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster