Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNalçacıgil, Emre
dc.date.accessioned2023-09-10T15:24:29Z
dc.date.available2023-09-10T15:24:29Z
dc.date.issued24.06.2023en_US
dc.identifier.citationNalçacıgil, E. (2023). Hava Kargo Servis ve Hizmetlerinin Firmaların Genel ve Pazarlama Performansı Üzerindeki Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 637-654 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1059469en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1059469
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10872
dc.description.abstractHava kargo hizmetleri, uluslararası ticaret sisteminde üreticiler ve müşteriler için etkili ve önemli bir çözüm ortağı durumundadır. Ayrıca ülkelerin ekonomik gelişmelerinde de hava kargo endüstrisi, diğer endüstriler üzerinde de doğrudan, dolaylı, tetikleyici ve katalitik etkiler göstermektedir. Hava kargo servis ve hizmetlerinin beklenen çıktıları ortaya koyabilmesi, gelişmesi ve ekonomik değerini sürdürülebilmesi için bu kanalların firmalar tarafından kullanılabilir olması ve talep görmesi gerekmektedir. Dolayısıyla hava kargo endüstrisi ile firmaların performansları arasında hem talep hem de arz yönlü birbirine bağlı bir ilişki vardır. Literatürde hava kargo endüstrisi konu alan çok sayıda ampirik ve kuramsal çalışmaların olduğu ancak spesifik olarak firma bazında yaklaşan az sayıda çalışma bulunduğu görülmüştür. Bu kapsamda hava kargo servis ve hizmetlerinin firma performansı üzerindeki etkisi ve rolünü ortaya koyabilmek amacıyla hazırlanan bu araştırmada Konya ilinde faaliyet gösteren ve hava kargo hizmetlerini düzenli olarak kullanan 30 firma ile Kasım 2021 döneminde görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda hava kargo hizmetleri kullanımının katılımcı firmaların genel performansı, pazarlama performansı, lojistik yetkinlik değeri, operasyon yönetimi stratejisi ve algılanan memnuniyeti üzerinde olumlu etkileri ve rolünün olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAir cargo services are an effective and important solution partner for manufacturers and customers in the international trade system. In addition, the air cargo industry also shows direct, indirect, triggering, and catalytic effects on other industries in the economic development of countries. For air cargo services and services to be able to reveal the expected outputs, develop and maintain their economic value, these channels must be available and in demand by companies. Therefore, there is a relationship between the air cargo industry and the performance of companies in both demand and supply direction. It has been observed that there are a lot of empirical and theoretical studies on the air cargo industry in the literature, but there are few studies that are approaching it specifically on a company-by-company basis. In this context, in this study, which was prepared to reveal the effect and role of air cargo services and services on the company's performance, interviews were conducted with 30 companies operating in Konya province and using air cargo services regularly during November 2021. As a result of the research, it was determined that the use of air cargo services has a positive effect and role on the overall performance, marketing performance, logistics competence value, operations management strategy and perceived satisfaction of the participating companies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHava Kargo Hizmetlerien_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectLojistiken_US
dc.subjectKonyaen_US
dc.subjectAir Cargo Servicesen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectLogisticsen_US
dc.titleHava kargo servis ve hizmetlerinin firmaların genel ve pazarlama performansı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe ımpact of air cargo services on the overall and marketing performance of companiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9834-7472en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage637en_US
dc.identifier.endpage654en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster