dc.contributor.author | Nalçacıgil, Emre | |
dc.date.accessioned | 2023-09-10T15:24:29Z | |
dc.date.available | 2023-09-10T15:24:29Z | |
dc.date.issued | 24.06.2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Nalçacıgil, E. (2023). Hava Kargo Servis ve Hizmetlerinin Firmaların Genel ve Pazarlama Performansı Üzerindeki Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 637-654 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1059469 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1059469 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10872 | |
dc.description.abstract | Hava kargo hizmetleri, uluslararası ticaret sisteminde üreticiler ve müşteriler için etkili ve önemli bir
çözüm ortağı durumundadır. Ayrıca ülkelerin ekonomik gelişmelerinde de hava kargo endüstrisi, diğer
endüstriler üzerinde de doğrudan, dolaylı, tetikleyici ve katalitik etkiler göstermektedir. Hava kargo servis
ve hizmetlerinin beklenen çıktıları ortaya koyabilmesi, gelişmesi ve ekonomik değerini sürdürülebilmesi
için bu kanalların firmalar tarafından kullanılabilir olması ve talep görmesi gerekmektedir. Dolayısıyla
hava kargo endüstrisi ile firmaların performansları arasında hem talep hem de arz yönlü birbirine bağlı bir
ilişki vardır. Literatürde hava kargo endüstrisi konu alan çok sayıda ampirik ve kuramsal çalışmaların
olduğu ancak spesifik olarak firma bazında yaklaşan az sayıda çalışma bulunduğu görülmüştür. Bu
kapsamda hava kargo servis ve hizmetlerinin firma performansı üzerindeki etkisi ve rolünü ortaya
koyabilmek amacıyla hazırlanan bu araştırmada Konya ilinde faaliyet gösteren ve hava kargo hizmetlerini
düzenli olarak kullanan 30 firma ile Kasım 2021 döneminde görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda
hava kargo hizmetleri kullanımının katılımcı firmaların genel performansı, pazarlama performansı,
lojistik yetkinlik değeri, operasyon yönetimi stratejisi ve algılanan memnuniyeti üzerinde olumlu etkileri
ve rolünün olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Air cargo services are an effective and important solution partner for manufacturers and customers in the
international trade system. In addition, the air cargo industry also shows direct, indirect, triggering, and
catalytic effects on other industries in the economic development of countries. For air cargo services and
services to be able to reveal the expected outputs, develop and maintain their economic value, these
channels must be available and in demand by companies. Therefore, there is a relationship between the
air cargo industry and the performance of companies in both demand and supply direction. It has been
observed that there are a lot of empirical and theoretical studies on the air cargo industry in the literature,
but there are few studies that are approaching it specifically on a company-by-company basis. In this
context, in this study, which was prepared to reveal the effect and role of air cargo services and services
on the company's performance, interviews were conducted with 30 companies operating in Konya
province and using air cargo services regularly during November 2021. As a result of the research, it was
determined that the use of air cargo services has a positive effect and role on the overall performance,
marketing performance, logistics competence value, operations management strategy and perceived
satisfaction of the participating companies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hava Kargo Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Performans | en_US |
dc.subject | Pazarlama | en_US |
dc.subject | Lojistik | en_US |
dc.subject | Konya | en_US |
dc.subject | Air Cargo Services | en_US |
dc.subject | Performance | en_US |
dc.subject | Marketing | en_US |
dc.subject | Logistics | en_US |
dc.title | Hava kargo servis ve hizmetlerinin firmaların genel ve pazarlama performansı üzerindeki etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The ımpact of air cargo services on the overall and marketing performance of companies | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9834-7472 | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 637 | en_US |
dc.identifier.endpage | 654 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |