Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlkan, Tansu
dc.contributor.authorDurduran, Süleyman Savaş
dc.contributor.authorİnceyavuz, Hilal
dc.date.accessioned2023-09-18T12:14:56Z
dc.date.available2023-09-18T12:14:56Z
dc.date.issued31.08.2022en_US
dc.identifier.citationİnceyavuz, H. , Alkan, T. & Durduran, S. S. (2022). Adana Şehir Merkezinde CBS ve AHP Kullanılarak Alışveriş Merkezleri için Uygun Yer Seçimi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 22 (4) , 824-835 . DOI: 10.35414/akufemubid.1099852en_US
dc.identifier.issn2149-3367
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/72533/1099852
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11072
dc.description.abstractAlışveriş merkezleri (AVM) sağladığı rahat ve güvenilir alışveriş imkânı, birçok ihtiyacı tek bir mekândan karşılayabilme kolaylığı ve kaliteli malzemeyi donanımlı elemanlarla tüketiciye sunması açısından kullanıcılar için vazgeçilmez alanlardan biri haline gelmiştir. AVM projeleri için en önemli faktör konumdur. Perakende ticaret alanlarının sürdürülebilirliği, artan rekabet ve konumun sonradan değiştirilmesinin zorluğu açısından AVM konumunun belirlenmesinde birçok faktör birlikte değerlendirilmeli ve bilimsel yöntemlerden faydalanılmalıdır. Bu çalışmada, Adana şehir merkezinde yeni bir AVM projesi için uygun yerlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda nüfusun ve yerleşimin yoğun olduğu şehir merkezi ve yakın çevresini kapsayan bir çalışma sınırı oluşturulmuştur. AVM için uygun yerlerin belirlenmesinde arazi büyüklüğü, ulaşılabilirlik ve demografik özellikler olmak üzere üç ana faktör ve on beş alt faktör belirlenmiştir. Bu faktörlerin değerlendirilmesinde Coğrafi Bilgi Sistemlerine (CBS) dayalı Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) tekniklerinden biri olan Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi kullanılmıştır. AHP ile faktörlerin etki dereceleri belirlenmiş ve CBS ile her bir faktör haritalandırılmıştır. Bu haritalar çakıştırılarak sonuç haritası elde edilmiş ve uygun olan yerler değerlendirilerek karar vericilere sunulmak üzere alternatif alanlar belirlenmiştir. Bu çalışma, yatırımcılar ve karar vericiler için rehber niteliği olması açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractShopping centers have become one of the indispensable areas for users in terms of providing comfortable and reliable shopping opportunities, ease of meeting many needs from a single place, and offering quality materials to consumers with well-equipped personnel. The most important factor for shopping center projects is location. In terms of the sustainability of retail trade areas, increasing competition and the difficulty of changing the location later, many factors should be evaluated together and scientific methods should be utilized in determining the location of the shopping center. In this study, it is aimed to determine suitable locations for a new shopping center project in Adana city center. For this purpose, a working boundary covering the city center and its immediate surroundings, where the population and settlement is dense, has been created. Three main factors, namely land size, accessibility and demographic characteristics, and fifteen sub-factors were determined in the determination of suitable locations for shopping center. Analytical Hierarchy Process (AHP) method, which is one of the Multi-Criteria Decision Making (MCDM) techniques based on Geographic Information Systems (GIS), was used to evaluate these factors. The effect degrees of the factors were determined with AHP and each factor was mapped with GIS. The result map was obtained by overlaying these maps, and alternative areas were determined to be presented to the decision makers by evaluating the suitable locations. This study is important in terms of being a guide for investors and decision makers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.1099852en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlışveriş Merkezlerien_US
dc.subjectYer Seçimien_US
dc.subjectÇok Kriterli Karar Vermeen_US
dc.subjectAnalitik Hiyerarşi Prosesien_US
dc.subjectCoğrafi Bilgi Sistemien_US
dc.subjectShopping Centersen_US
dc.subjectLocation Selectionen_US
dc.subjectMulti-Criteria Decision Makingen_US
dc.subjectAnalytical Hierarchy Processen_US
dc.subjectGeographic İnformation Systemen_US
dc.titleAdana şehir merkezinde CBS ve AHP kullanılarak alışveriş merkezleri için uygun yer seçimien_US
dc.title.alternativeSuitable location selection for shopping centers by using GIS and AHP in Adana city centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentKonya Necmettin Erbakan Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-8293-2765en_US
dc.authorid0000-0003-0509-4037en_US
dc.authorid0000-0001-5719-019Xen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage824en_US
dc.identifier.endpage835en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster