Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBAYINDIRLI, Cihan
dc.contributor.authorÇELİK, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-21T06:16:05Z
dc.date.available2023-09-21T06:16:05Z
dc.date.issued17.09.2019en_US
dc.identifier.citationBayındırlı, C. & Çelik, M. (2019). Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (2) , 470-479 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/48783/550803en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/807982
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11123
dc.description.abstractBu çalışmada, 1/15 ölçekli bir minibüs modeline etki eden sürükleme kuvveti spoiler uygulaması ile iyileştirilmiştir. Model minibüse ait çizim datası Solid Works® Programında oluşturulmuş ve bir bagaj üstü spoileri geliştirilmiştir. Spoiler minibüs bagajı üstüne 10 mm (L/H=0.065) ve 15 mm (L/H=0.1) mesafelerinde konumlandırılmıştır. Bu spoiler kullanımı ile minibüsün arka bölümünde oluşan negatif basınç alanının azaltılması amaçlanmıştır. Geliştirilen spoiler ile kara taşıtlarının toplam aerodinamik direnç katsayılarının büyük bir kısmını oluşturan negatif basınç kaynaklı sürükleme kuvveti azaltılmıştır. Minibüs modeline etki eden sürükleme kuvvetleri Fluent© programında 5 değişik serbest akış hızı ve Reynolds sayısında belirlenmiştir. Aerodinamik direnç katsayısı sırası ile ortalama (CD) % 4.96 ve %5.27 azaltılmıştır. Model minibüs etrafındaki akış yapısı ve taşıt gövdesi üzerindeki basınç dağılımına ait akış görüntülemeleri yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the drag force which affecting on a 1/15 scaled minibus model was improved by rear deck spoiler. The drawing data of the model minibus was created in the Solid Works® Program and a rear deck spoiler was designed. The spoiler was mounted on rear deck in 10 mm (L/H=0.065) and 15 mm (L/H=0.1) distances. It was aimed to decrease of negative pressure area where the back of the minibus by using of this spoiler. The negative pressure-based drag force which forms a large part of the total aerodynamic drag coefficients of land vehicles was decreased with this method. The drag forces which effect on the minibus model was determined in 5 different free flow velocities and Reynolds numbers in Fluent© program. Aerodynamic drag coefficient (CD) was decreased average 4.96% and 5.27% respectively. The flow visualizations of flow structure around model minibus and pressure distribution on vehicle body were carried out.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.550803en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPasif akış kontrolüen_US
dc.subjectMinibüs modelien_US
dc.subjectCFDen_US
dc.subjectBagaj üstü spoileren_US
dc.subjectAerodinamiken_US
dc.subjectPassive flow controlen_US
dc.subjectMinibus Modelen_US
dc.subjectRear Deck Spoileren_US
dc.subjectAerodynamicen_US
dc.titleBir taşıta etki eden aerodinamik direnç kuvvetinin bagaj üstü spoiler ile iyileştirilmesien_US
dc.title.alternativeThe improving of affecting aerodynamic drag force to a vehicle with rear deck spoileren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9199-9670en_US
dc.authorid0000-0002-3390-1716en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage470en_US
dc.identifier.endpage479en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster