dc.contributor.author | Serttaş, Tuba Nur | |
dc.contributor.author | Gerek, Ömer Nezih | |
dc.contributor.author | Hocaoğlu, Fatih Onur | |
dc.date.accessioned | 2023-10-03T05:38:03Z | |
dc.date.available | 2023-10-03T05:38:03Z | |
dc.date.issued | 31.12.2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Serttaş, T. N. , Gerek, Ö. N. & Hocaoğlu, F. O. (2019). Gerçek Zamanlı Sürüş Verileri ile Sürücü Davranışlarının Belirlenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (3) , 676-681 . DOI: 10.35414/akufemubid.581894 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/904192 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/11202 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada aynı yol şartlarında 2 farklı sürücü tarafından kaydedilen sürüş verileri kullanılarak sürücülerin sürüş karakteristikleri irdelenmiştir. Akıllı telefonların ivme ölçer sensörü ve GPS işareti üzerinden kaydedilen veriler bilgisayar ortamında işaret işleme yöntemleri ile incelenmiştir. Sürüş karakteristikleri, sürücünün şerit değiştirme eğilimi, hız, ivme, fren yapma gibi parametreler göz önüne alınarak oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda yol ve trafik şartları aynı olmasına rağmen sürüş karakteristiklerinin nasıl değişkenlik gösterebileceği ortaya konulmuştur. Kaydedilen veriler üzerinde karşılaştırmalı analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analizler sürücünün risk maliyeti, karbon emisyonu ve benzeri parametrelerin oluşturulmasında kullanılabilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, driving characteristics of two drivers were investigated using driving motion data recorded under the same road conditions. The data recorded by accelerator sensor and GPS info of the smartphones were analyzed with signal processing methods. Driving characteristics were tried to be achieved from recorded parameters such as the tendency of the driver to change lanes, speed, acceleration and braking. The results of the study show how the driving characteristics may vary even under the same road and traffic conditions. Comparative analysis are presented. The analysis results are expected to constitute valuable information for the driver insurance risk and carbon emissions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.35414/akufemubid.581894 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sürücü Davranışı Modelleme | en_US |
dc.subject | Sürücü Sınıflandırma | en_US |
dc.subject | Sürüş Parametreleri | en_US |
dc.subject | İstatistiksel Öznitelikleme | en_US |
dc.subject | Driver Behavior Modeling | en_US |
dc.subject | Driver Classification | en_US |
dc.subject | Driving Parameters | en_US |
dc.subject | Statistical Feature Extraction | en_US |
dc.title | Gerçek zamanlı sürüş verileri ile sürücü davranışlarının belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of driver behavior from real-time driving data | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Fakülteler, Mühendislik Fakültesi, Elektrik Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6596-7162 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8183-1356 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3640-7676 | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 676 | en_US |
dc.identifier.endpage | 681 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Serttaş, Tuba Nur | |
dc.contributor.institutionauthor | Hocaoğlu, Fatih Onur | |