Coğrafi bilgi sistemleri ağ analizinde anlık dinamik sorgulama simülasyonu
Citation
Uslu, A. , Özmen, H. B. & Uyguçgil, H. (2019). Coğrafi Bilgi Sistemleri Ağ Analizinde Anlık Dinamik Sorgulama Simülasyonu . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (3) , 743-749 . DOI: 10.35414/akufemubid.598535Abstract
Günümüzde, araç sayısındaki artış, şehir merkezlerinde trafik sıkışıklığına neden olarak hayatı olumsuz yönde etkilemektedir. Araç sayısındaki artışa bağlı olarak kent merkezinde park yeri bulmak zorlaşırken, altyapı eksikliği ve otopark yeri seçiminin hatalı olması trafiği daha da yoğunlaştırmaktadır. Yaşanabilir kent bağlamında yerel yönetimlerin, otopark gereksinimlerini karşılamak ve trafik sıkışıklığını gidermek adına çözüm üretmeleri gerekmektedir. Çalışmada, coğrafi bilgi teknolojileri ile cadde üstü otopark noktalarına yönelik uygun güzergâh seçiminin önemi ve yararları incelenmiştir. Çalışma bölgesi olarak belirlenen Eskişehir İli Tepebaşı İlçesi, Eskibağlar Mahallesi, Fabrikalar Caddesi ve Hoşnudiye Mahallesi, Kızılcıklı Mahmut Pehlivan Caddesi üzerinde bulunan cadde üstü otopark noktalarına, ağ analizi yöntemi kullanarak sürücülerin çeşitli senaryolarla otopark noktalarına ulaşmalarına yönelik güzergâh çalışması yapılmıştır. Çalışma sonucunda Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ağ analizinde anlık dinamik arama simülasyonu uygulanmış, yöntemin park yeri arama zamanını en az indirgediği gözlenmiştir. Today, the rise in the number of vehicles affects life negatively by traffic congestion in city centers. Due to the increase in the number of vehicles, it becomes challenging to find out the parking area in downtown. The lack of infrastructure and awkward parking area locations densify the traffic. In the meaning of a livable city to meet parking demands and solve traffic congestion, local authorities should develop solutions. In this study, the importance and the benefits of choosing the optimum route for onstreet parking points using geospatial technologies were examined. Optimum routes were chosen for different scenarios with network analysis, on Fabrikalar Street in Eskibağlar Neighborhood, and Kızılcıklı Mahmut Pehlivan Street in Hoşnudiye Neighborhood, which was selected as the study area in Tepebaşı District in Eskişehir Province. As a result of this study, instant dynamic search simulation was applied in Geographic Information Systems (GIS) network analysis and was observed that the method reduced parking search time to a minimum.
Source
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
19Issue
3Collections
- Cilt 19 : Sayı 3 [48]