Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKunt, Mehmet
dc.contributor.authorMutlu, İbrahim
dc.contributor.authorÖzgören, Yaşar Önder
dc.contributor.authorBaydır, Şükrü Ayhan
dc.date.accessioned2023-10-06T11:23:49Z
dc.date.available2023-10-06T11:23:49Z
dc.date.issued31.12.2019en_US
dc.identifier.citationKunt, M. , Mutlu, İ. , Özgören, Y. Ö. , Baydır, Ş. A. & Arslan, M. (2019). Hava Soğutmalı Bir Benzin Motorunda Lpg Uygulamasının Motor Performans ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (3) , 876-883 . DOI: 10.35414/akufemubid.623154en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/904283
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11238
dc.description.abstractBu çalışmada, hava ile soğutmalı ve tek silindirli bir benzin motorunda benzin ve sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) yakıtı ile egzoz emisyon ve motor performans analizi gerçekleştirilmiştir. Deneyler, en yüksek motor torkunun elde edildiği 2600 dev/dk motor devrinde %20-%100 gaz kelebeği açıklığında %20 gaz kelebeği açıklığı aralıklarla gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar LPG yakıtından elde edilen değerler benzine oranla ortalama motor torku ve gücünün %4,15, ortalama yakıt tüketimi ve özgül yakıt tüketiminin ise sırasıyla %16,77 ve %16,45 düştüğünü göstermiştir. Buna ek olarak, LPG yakıtı ile benzine oranla ortalama CO, HC ve CO2 emisyonları sırasıyla %35, %35,36 ve %2,5 düşmüş; ortalama NOX emisyonu %88 yükselmiştir.en_US
dc.description.abstractThe exhaust emission and engine performance analysis of LPG and gasoline fuel and engine in single cylinder gasoline engine with air cooling were performed in this paper. The experiments were carried out for throttle openings of 20%-100% with %20 intervals at 2600 rpm, where the engine was most stable. The results showed that the mean engine torque and power decreased 4.15%, average fuel consumption and specific fuel consumption decreased 16.77% and 16.45%, respectively, comparing to gasoline and LPG. In addition, average CO, HC and CO2 emissions of LPG fuel and gasoline decreased by 35%, 35.36% and 2.5%, respectively; average NOX emission increased by 88%.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.623154en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLPGen_US
dc.subjectEgzoz Emisyonlarıen_US
dc.subjectMotor Performansıen_US
dc.subjectBenzin Motoruen_US
dc.subjectExhaust Emissionsen_US
dc.subjectEngine Performanceen_US
dc.subjectSpark Ignition Engineen_US
dc.titleHava soğutmalı bir benzin motorunda LPG uygulamasının motor performans ve egzoz emisyonlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of LPG application on engine performance and exhaust emissions in an air cooled gasoline engineen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2033-6703en_US
dc.authorid0000-0001-5563-1000en_US
dc.authorid0000-0002-0856-0833en_US
dc.authorid0000-0001-7136-7860en_US
dc.authorid0000-0001-8387-7008en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage876en_US
dc.identifier.endpage883en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKunt, Mehmet
dc.contributor.institutionauthorMutlu, İbrahim
dc.contributor.institutionauthorÖzgören, Yaşar Önder
dc.contributor.institutionauthorBaydır, Şükrü Ayhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster