dc.contributor.author | Kunt, Mehmet | |
dc.contributor.author | Mutlu, İbrahim | |
dc.contributor.author | Özgören, Yaşar Önder | |
dc.contributor.author | Baydır, Şükrü Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-06T11:23:49Z | |
dc.date.available | 2023-10-06T11:23:49Z | |
dc.date.issued | 31.12.2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Kunt, M. , Mutlu, İ. , Özgören, Y. Ö. , Baydır, Ş. A. & Arslan, M. (2019). Hava Soğutmalı Bir Benzin Motorunda Lpg Uygulamasının Motor Performans ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (3) , 876-883 . DOI: 10.35414/akufemubid.623154 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/904283 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/11238 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, hava ile soğutmalı ve tek silindirli bir benzin motorunda benzin ve sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) yakıtı ile egzoz emisyon ve motor performans analizi gerçekleştirilmiştir. Deneyler, en yüksek motor torkunun elde edildiği 2600 dev/dk motor devrinde %20-%100 gaz kelebeği açıklığında %20 gaz kelebeği açıklığı aralıklarla gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar LPG yakıtından elde edilen değerler benzine oranla ortalama motor torku ve gücünün %4,15, ortalama yakıt tüketimi ve özgül yakıt tüketiminin ise sırasıyla %16,77 ve %16,45 düştüğünü göstermiştir. Buna ek olarak, LPG yakıtı ile benzine oranla ortalama CO, HC ve CO2 emisyonları sırasıyla %35, %35,36 ve %2,5 düşmüş; ortalama NOX emisyonu %88 yükselmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The exhaust emission and engine performance analysis of LPG and gasoline fuel and engine in single cylinder gasoline engine with air cooling were performed in this paper. The experiments were carried out for throttle openings of 20%-100% with %20 intervals at 2600 rpm, where the engine was most stable. The results showed that the mean engine torque and power decreased 4.15%, average fuel consumption and specific fuel consumption decreased 16.77% and 16.45%, respectively, comparing to gasoline and LPG. In addition, average CO, HC and CO2 emissions of LPG fuel and gasoline decreased by 35%, 35.36% and 2.5%, respectively; average NOX emission increased by 88%. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.35414/akufemubid.623154 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | LPG | en_US |
dc.subject | Egzoz Emisyonları | en_US |
dc.subject | Motor Performansı | en_US |
dc.subject | Benzin Motoru | en_US |
dc.subject | Exhaust Emissions | en_US |
dc.subject | Engine Performance | en_US |
dc.subject | Spark Ignition Engine | en_US |
dc.title | Hava soğutmalı bir benzin motorunda LPG uygulamasının motor performans ve egzoz emisyonlarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of LPG application on engine performance and exhaust emissions in an air cooled gasoline engine | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Fakülteler, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2033-6703 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-5563-1000 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-0856-0833 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7136-7860 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8387-7008 | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 876 | en_US |
dc.identifier.endpage | 883 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kunt, Mehmet | |
dc.contributor.institutionauthor | Mutlu, İbrahim | |
dc.contributor.institutionauthor | Özgören, Yaşar Önder | |
dc.contributor.institutionauthor | Baydır, Şükrü Ayhan | |