dc.contributor.author | Bayrak, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Karabulut, Abdurrahman | |
dc.date.accessioned | 2024-05-03T10:05:58Z | |
dc.date.available | 2024-05-03T10:05:58Z | |
dc.date.issued | 01.12.2001 | en_US |
dc.identifier.citation | Bayrak, E., & Karabulut, A. (2001). Bir Dingilli Tarım Arabaları Fren Etkinlik Derecesinin Artırılması Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1(2), 109-118. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/1590/19761 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/11434 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, bir dingilli üç ton kapasiteli tarım arabalarında kullanılan çarpma etkili fren sisteminin etkinlik derecesi arttırılmaya çalışılmıştır. Çarpma etkili fren mekanizmasının mafsal ve yataklarında farklı sürtünme katsayısı göz önüne alınarak,mafsallarda oluşan sürtünme kuvvetleri ve momentleri analiz sonucu elde edilmiştir. Fren mekanizmasının mafsal ve yataklarındaki sürtünmeye bağlı olarak frenleme momenti hızla düşmektedir. Sürtünme katsayısının 0 dan 0,15'e yükselmesiyle frenleme momentinde %67'lik bir düşüş meydana gelmektedir. Mafsal ve yataklarda meydana gelen sürtünme, tarım arabası çeki okuna etki eden çarpma kuvvetinin azalmasına neden olmakta bunun sonucu fren etkinlik derecesini olumsuz yönde etkilemektedir. Çarpma etkili fren mekanizmasındaki mafsal ve yataklarda sürtünme katsayısının minimum değerde tutulması fren etkiliğini arttıracağı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effectiveness degree of bumper type brake system of a 3 ton capacity single axle agricultural vehicle has been tried to improve. The friction forces and moments have been derived by the analyses under the friction coefficients at the joints and bearings of bumper type brake mechanism depending on the friction at these locations, the brake moment is decreased very rapidly. When the friction coefficient is increased from o to 0,1, the moment decreases %67. This friction reduces the bumper force and this reduction attests the effectiveness degree of brake. As a result, the friction coefficient must be as low as possible for the improvement of brake effectiveness. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tarım Arabası | en_US |
dc.subject | Çarpma Etkili Fren Mekanizması | en_US |
dc.subject | Mekanizma Kuvvet Analizi | en_US |
dc.subject | Agricultural Truck | en_US |
dc.subject | Bump Effecetted Brake Systems Mechanism | en_US |
dc.subject | Mechanism Force Analysis | en_US |
dc.title | Bir dingilli tarım arabaları fren etkinlik derecesinin artırılması üzerine bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A study on the improvement of effectiveness degree of a single axle agrecultural vehicles breake system | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 109 | en_US |
dc.identifier.endpage | 118 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bayrak, Erdoğan | |
dc.contributor.institutionauthor | Karabulut, Abdurrahman | |