Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirel, Ahmet
dc.date.accessioned2024-08-27T10:34:23Z
dc.date.available2024-08-27T10:34:23Z
dc.date.issued26.09.2023en_US
dc.identifier.citationDemirel, A. (2023). Türkçe Eğitimi Alanındaki Yazma Eğitimiyle İlgili Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(3), 849-863. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1074129en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/79991/1074129
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11536
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yazma eğitimi ile ilgili 2015-2021 yılları arasında Türkiye’de yapılan lisansüstü tezlerin incelenerek bu tezlerin; kullanılan veri toplama araçlarına, ele alınan değişkenlerine, hedef kitlelerine, çalışma gruplarına/katılımcılarına, araştırma yaklaşımlarına göre dağılımını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu yıllar arasında Türkiye’de Türkçe eğitimi alanında yazma eğitimi ile ilgili yapılan 98 lisansüstü tez betimsel tarama modeline uygun olarak incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre söz konusu yıllar arasında yazma eğitimi ile ilgili yapılan tezlerin büyük bölümünün yüksek lisans tezlerinden oluştuğu ve ana dili olarak Türkçe öğrenenleri hedef aldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte söz konusu tezlerden en çok kullanılan veri toplama araçlarının formlar ve ölçekler olduğu saptanmıştır. Bu formların içerisinde ise en çok kullanılanların görüşme ve kişisel bilgiler formları olduğu görülmüştür. Araştırma bulguları söz konusu tezlerde çalışma grubu/katılımcılar olarak en çok ortaokul öğrencilerinin yer aldığını, ortaokul öğrencilerin ardından ise sırasıyla ilkokul ve üniversite öğrencilerinin yer aldığını göstermiştir. Ayrıca araştırmada söz konusu tezlerde en çok benimsenen araştırma yaklaşımının nicel araştırma yaklaşımı olduğu ve bu tezlerde en çok yer alan bağımlı değişkenlerin sırasıyla yazma becerisi, yazma başarısı, yazma öz yeterliği, yazma tutumu, yazma kaygısı, yaratıcı yazma becerisi, yazma motivasyonu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, elde edilen bu bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the postgraduate theses related to writing education made in Türkiye between the years 2015-2021. The aim is to reveal the distribution according to the data collection tools used, the variables discussed, target groups, study groups/participants, and research approaches. For this purpose, 98 postgraduate theses related to writing education in the field of Turkish education were examined with descriptive survey model. According to the research findings, it was determined that most of the theses consisted of master's theses and targeted those who learned Turkish as their mother tongue. It was determined that the most used data collection tools among these theses were forms and scales. Among these forms, it was seen that the most used forms were the interview and personal information forms. Research findings showed that secondary school students were the most common participants in the said theses, followed by primary school and university students, respectively. It has been seen the most adopted research approach in these theses is the quantitative research approach. It was concluded that the most common dependent variables in these theses were writing skill, writing success, writing selfefficacy, writing attitude, writing anxiety, creative writing skill, writing motivation. These findings obtained in the research were discussed in the light of the literature and various suggestions were made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1074129en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYazma Eğitimien_US
dc.subjectYazma Becerisien_US
dc.subjectLisansüstü Tezleren_US
dc.subjectDeğişkenleren_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectWriting Educationen_US
dc.subjectWriting Skillen_US
dc.subjectPostgraduate Thesesen_US
dc.subjectVariablesen_US
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.titleTürkçe eğitimi alanındaki yazma eğitimiyle ilgili lisansüstü tezler üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn investigation of postgraduate theses on writing education in the field of Turkish educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2249-565Xen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage849en_US
dc.identifier.endpage863en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster