Üniversite öğrencilerinde takıntılı mesajlaşma ve sosyotelizm ilişkisinin incelenmesi
Citation
Güley, B., Ulutaş Keskinkılıç, A., & Emre, O. (2023). Üniversite Öğrencilerinde Takıntılı Mesajlaşma ve Sosyotelizm İlişkisinin İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1233-1242. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1077080Abstract
Sosyotelizm, akıllı telefon gibi teknolojik araçlar kullanmakta iken bireylerin bulundukları ortamdan
sosyal, duygusal ve psikolojik olarak uzaklaşması şeklinde ifade edilmektedir. Günümüzde özellikle
ergenlerde sıklıkla görülen bu durumun nedenlerinden biri de telefon bağımlılığına bağlı gerçekleşen
takıntılı mesajlaşma davranışıdır. Bu bağlamda sağlıklı gelişimin desteklenebilesi açısından takıntılı
mesajlaşma ile sosyotelizm arasındaki ilişkinin incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu
düşünceden hareketle araştırmada üniversite öğrencilerinde takıntılı mesajlaşma ve sosyotelizm
arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi ilişkisel tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Muş Alparslan
Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 343 önlisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Takıntılı Mesajlaşma Ölçeği” ve “Genel Sosyotelist Olma
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrencilerin takıntılı mesajlaşma ile
sosyotelist olma düzeyleri arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Phubbing is expressed as the social, emotional, and psychological alienation of individuals from their
environment while using technological tools such as smart phones. One of the reasons for this situation,
which is especially common among adolescents today, is the obsessive messaging behavior due to phone
addiction. In this context, it is considered important to examine the relationship between obsessive
messaging and phubbing to support healthy development. Based on this idea, it was aimed to examine the
relationship between obsessive messaging and phubbing in university students. Descriptive research
method relational survey model was used in the research. The study group of the research consists of 343
associate degree students studying at Muş Alparslan University in the 2021-2022 academic year. In the
research, “Personal Information Form”, “Obsessed Messaging Scale” and “General Phubbing Scale” were
used as data collection tools. According to the findings obtained in the study, it was determined that there
was a high level of positive correlation between the obsessive messaging and the phubbing levels of the
students.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1077080https://hdl.handle.net/11630/11560
Collections
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]