Kastamonu’daki konaklama işletmelerine yönelik çevrim içi şikâyetlerin incelenmesi: Tripadvisor örneği
Künye
Şengül, A. (2024). Kastamonu’daki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrim İçi Şikâyetlerin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 329-342. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1092357Özet
Potansiyel turistlerin seyahat planlama sürecinde başta yakın çevreleri olmak üzere birçok farklı
kaynaktan bilgi topladıkları bilinmektedir. Ancak bu bilgilerle yetinmeyen bireyler özellikle son
dönemlerde daha da popülerleşen seyahat inceleme siteleri, erişimin ücretsiz ve kolay olması nedeniyle
daha fazla tercih edilmeye başlanmıştır. Bu internet sitelerindeki yorumlar, potansiyel turistlerin
kararlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu sitelerde yer alan olumlu yorumlar müşterileri o işletmeyi
tercih etmeye yöneltirken, olumsuz yorumlar ise tercih etmemelerine neden olmaktadır. Bu seyahat
inceleme siteleri arasında en popüler sitelerden biri de TripAdvisor sitesidir. Bu çalışmada, Kastamonu
ilinde faaliyet gösteren ve ünlü seyahat inceleme sitelerinden biri olan TripAdvisor sitesine kayıtlı olan
konaklama işletmelerine yönelik yapılan şikâyet içerikli çevrim içi yorumlar incelenmiştir. İncelenen
yorumların analiz edilerek, hoşnutsuzluk sebeplerinin genel bir çerçevesini ortaya koymak ve turizm
işletmeleri açısından farkındalık oluşturmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu çalışmada içerik
analizi tekniği kullanılmış ve verilerin analiz edilmesinde “MAXQDA 2022” programı aracılığı ile
kodlamalar yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Kastamonu’daki konaklama işletmelerine yönelik,
odalar, yiyecek-içecek, personel, ön büro ve fiyat konularında şikâyetlerin ön plana çıktığı belirlenmiştir.
Odaların ısınması/soğuması, yiyecek-içeceklerin kalitesiz ve çeşitliliğin az olması, fiyatların pahalı
olması, personelin ilgisizliği, işletmelerde herhangi bir muhatap bulunmaması gibi şikâyetler, müşterilerin
en fazla hoşnutsuzluk duyduğu konular olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda, konaklama işletmelerinin
daha iyi hale getirilebilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur. It is known that potential tourists collect information from many different sources, especially their
immediate surroundings, during the travel planning process. However, individuals who are not satisfied
with this information, especially travel review sites, which have become more popular recently, have
started to be preferred more because access is free and easy. Reviews on these websites significantly
influence the decisions of potential tourists. Positive comments on these sites lead customers to prefer that
enterprise, while negative comments contribute to not prefer. Among these travel review sites, one of the
most popular sites is TripAdvisor. In this study, online reviews with complaints about accommodation
businesses registered on TripAdvisor, one of the famous travel review sites, operating in Kastamonu were
examined. The purpose of the study is to reveal a general framework of the reasons for dissatisfaction and
to raise awareness in terms of tourism enterprises by analyzing the reviewed comments. In this study,
content analysis technique was used and coding was done through the "MAXQDA 2022" program in the
analysis of the data. According to the results obtained, it was determined that the complaints about the
accommodation establishments in Kastamonu, about rooms, food and beverage, personnel, front office
and price came to the fore. Complaints such as heating/cooling of rooms, poor quality and low variety of
food and beverages, high prices, indifference of personnel, and lack of interlocutor in the enterprises were determined as the most dissatisfied issues of the customers. In this context, some suggestions have been
made to improve accommodation businesses.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
26Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1092357https://hdl.handle.net/11630/11720
Koleksiyonlar
- Cilt: 26 Sayı: 1 [25]