Pazarlama yöneticileri için yeni bir fırsat: Sanal topluluklar
Künye
Uzkurt, C , , , Özmen, M . (2006). PAZARLAMA YÖNETİCİLERİ İÇİN YENİ BİR FIRSAT: SANAL TOPLULUKLAR . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 8 (1) , 23-40Özet
Bilgisayar ve internet teknolojisindeki gelişim her alanda olduğu gibi işletmeler için de önemli fırsatları beraberinde getirmiştir. Bu fırsatların en önemlilerinden biri de şüphesiz, yeni oluşan sanal pazarlar olmuştur. Bu sanal pazarların baş aktörleri ise sanal topluluklardır. Bugün bu sanal pazarlar, işletmeler için yeni rekabet alanları olarak da görülmektedir. Bu çalışmada alışılagelmiş tüketici topluluklarından çok farklı özelliklere sahip olan sanal toplulukların nasıl oluştuğu, hangi ortak nokta etrafında bir araya geldikleri ve bu toplulukların türleri incelenmiştir. Aynı zamanda tüketim amaçlı oluşan sanal toplulukların pazarlamacılar için hangi fırsatları ortaya çıkardığını ve bu fırsatların değerlendirilebilmesi ve bu pazarlarda değer yaratılması yoluyla rekabet avantajının nasıl sağlanabildiği incelenmiştir. Bu çalışmada görülmüştür ki; işletmeler, yeni pazar alanları yaratabilmek ve rekabet üstünlüklerini sağlayabilmek için bu sanal topluluklara daha fazla nüfuz edebilmeleri gerekmektedir. Bunu sağlayabilmenin yolu da; işletmeler için çok yeni ve belirsiz olan bu pazar çevresini tanımakla, bu çevrenin temel dinamiklerinin neler olduğunun tespit etmekle ve bunların topluluğun bireyleri üzerindeki etkilerini bilmekle mümkün olacaktır.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
8Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 8 : Sayı 1 [11]