Kooperatif işletmelerin ekonomik ve toplumsal kalkınmayı gerçekleştirmede başarı sağlamalarında etkili olan faktörler ve bu faktörlerin Türk Kooperatif İşletmeciliği açısından ele alınması
Citation
Turan, N . (2002). KOOPERATİF İŞLETMELERİN EKONOMİK VE TOPLUMSAL KALKINMAYI GERÇEKLEŞTİRMEDE BAŞARI SAĞLAMALARINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER VE BU FAKTÖRLERİN TÜRK KOOPERATİF İŞLETMECİLİĞİ AÇISINDAN ELE ALINMASI . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 4 (2) , 83-102Abstract
Kooperatif işletmeler dünya genelinde ekonomik ve toplumsal kalkınmanın gerçekleştirilmesinde önemli bir potansiyele sahip bulunmaktadırlar. Özellikle son yıllarda, istihdamın arttırılması, yoksulluğun azaltılması, insan kaynaklarının geliştirilmesi, toplumun dezavantajlı kesimlerinin işlendirilmesi, girişimciliğin desteklenmesi gibi konularda artan etkinlikleri ile göze çarpmaktadırlar.
Kooperatif işletmelerin, ekonomik ve toplumsal kalkınmayı gerçekleştirmede sahip oldukları potansiyeli en iyi şekilde kullanabilmeleri, bazı faktörlerin yerine getirilmesine bağlıdır. Dünyadaki tüm kooperatiflerin başarısı için geçerli olan bu faktörler, giderek etkinliğini kaybeden ülkemiz kooperatifçiliği için çok daha fazla önemlidir. Kooperatif işletmelerin güçlü bir imaja sahip olabilmeleri için etkin stratejiler belirleme, kalkınma politikalarında kooperatif işletmelerin yeri ve rolünün yeniden belirlenmesi, kooperatifçiliğe ilişkin yasaların günün koşullarına uygun hale getirilmesi, kooperatifçilik eğitim, öğretimi ve insan kaynaklarının geliştirilmesi konularının yeniden değerlendirilmesi ve kooperatifler arası işbirliğinin her düzeyde geliştirilmesi olarak sıralayabileceğimiz bu faktörler kooperatif başarı için son derece önemlidir. ILO’nun 2002 yılında kabul edilen Kooperatiflerin Geliştirilmesine İlişkin 193 no’lu Tavsiye Kararı bu konuda kooperatiflere ve hükümetlere yol gösterici öneriler içermektedir.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
4Issue
2Collections
- Cilt 4 : Sayı 2 [9]