Öğretmenlerin çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutumları: Afyonkarahisar örneği
Künye
Batman, H., Kaya, Ç. S., & Korkman, H. (2024). Öğretmenlerin Çocuk Cinsel İstismarını Bildirmeye Yönelik Tutumları: Afyonkarahisar Örneği. Kocatepe Beşeri Bilimler Dergisi, 3(1), 71-88. https://doi.org/10.61694/kbbd.1400275Özet
Bu çalışmada, öğretmenlerin çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutumları araştırılmıştır. Araştırma, Afyonkarahisar ilinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma öncesinde etik kurul ve uygulama izni alınmıştır. Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan 230 kadın, 177 erkek olmak üzere 407 öğretmenden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Walsh vd., (2010) tarafından geliştirilen ve Koç vd., (2020) tarafından Türkçeye uyarlanan Öğretmenlerin Çocuk Cinsel İstismarını Bildirmeye Yönelik Tutumları Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış ve birden fazla değişken arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutum puanları ile öğretmenlerin yaşları, medeni durumları, çocuk sahibi olup olmama durumu ve sahip olunan çocuk sayısı, branşları, görev yaptıkları okulun eğitim seviyesi ve mesleki tecrübe süresi gibi değişkenler arasında anlamlı ilişkiler bulunamamış; öğretmenin cinsiyeti, daha önce cinsel istismar bildiriminde bulunup bulunmama, cinsel istismar hakkında bilgi düzeyi arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Elde edilen bu bilgiler ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır. In this study, teachers’ attitudes towards reporting child sexual abuse were investigated. The research was carried out in Afyonkarahisar province. Ethics committee and application permission was obtained before the research. In the study, data were collected from 407 teachers (230 females, and 177 males); working in public preschool, primary school, secondary school and high school affiliated with the Directorate of National Education in Afyonkarahisar province.The Teachers’ Attitudes Towards Reporting Child Sexual Abuse Scale and personal information form, developed by Walsh et al., (2010) and adapted into Turkish by Koç et al., (2020), were used as data collection tools. The relational scanning method was used in the research and the relationship between more than one variable was examined. As a result of the analysis; no significant relationships were observed between teachers’ attitude scores towards reporting child sexual abuse and variables such as teachers’ ages, marital status, whether or not they have children, the number of children they have, their branches, the education level of the school they work in, and the duration of professional experience. On the other hand, significant relationships were observed between the teacher’s gender, whether he/she had reported sexual abuse before, and his/her level of knowledge about sexual abuse. This obtained information was discussed within the framework of the relevant literature.
Kaynak
Kocatepe Beşeri Bilimler DergisiCilt
3Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12045Koleksiyonlar
- Makaleler [1]