Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYemenici, Aliye İlkay
dc.contributor.authorKoca, Selda
dc.date.accessioned2025-02-04T11:36:36Z
dc.date.available2025-02-04T11:36:36Z
dc.date.issued31.12.2023en_US
dc.identifier.citationYemenici, A. İ., & Koca, S. (2023). 3.ve 4. Sınıf Bilsem Öğrencilerinin Yazma Çalışmalarında Yazım ve Noktalama Kurallarına Uyma Durumları Üzerine Bir İnceleme. Kocatepe Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 140-167. https://doi.org/10.61694/kbbd.1404704en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kbbd/issue/81942/1404704
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12065
dc.description.abstractBu araştırma Bilsem'e devam eden 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma çalışmalarındaki yazım ve noktalama kurallarına uyma durumlarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına göre yapılandırılmış-tır. Bilsem’e devam eden 43 3. ve 4. sınıf öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Türk Dil Kurumu’nun güncel Yazım Kılavuzu’ndaki yazım ve noktalama kuralları esas alınarak araştırmacılar tarafından oluşturulan “yazım ve noktalama yanlışları cetveli” kullanılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında gönüllülük esasına dayanılarak öğrencilerden serbest yazma çalışması yapmaları istenmiştir. Bu doğrultuda elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Bilsem'e devam eden 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin en çok büyük harflerin yazımı, sözcüklerin yazımı ve da, de bağlacının yazımında hata yaptıkları tespit edilmiştir. Noktalama ile ilgili olarak en çok yapılan hatalar ise şöyledir: nokta eksikliği, virgül eksikliği, virgülün hatalı kullanımı, noktanın hatalı kullanımı.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the 3rd and 4th grade students attending Bilsem and their compliance with spelling and punctuation rules in their writing activities. The research was structured according to a case study from qualitative research methods. The study group consisted of 43 3rd and 4th grade students attending Bilsem. The "spelling and punctuation errors chart" created by the researchers was used as a data collection tool in the study. During the data collection phase, students were asked to do free writing activities on a voluntary basis. The data obtained in this direction were analy-zed with the content analysis technique. It was found that 3rd and 4th grade students attending Bilsem mostly made mistakes in capitalization, spelling of words, and spelling of the conjunction da, de. The most common punctuation errors are as follows: missing period, missing comma, incorrect use of comma, incorrect use of period.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.61694/kbbd.1404704en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYazım hatalarıen_US
dc.subjectNoktalama hatalarıen_US
dc.subjectYazma çalışmalarıen_US
dc.subjectBilsemen_US
dc.subject3. ve 4. sınıf öğrencilerien_US
dc.title3.ve 4. Sınıf bilsem öğrencilerinin yazma çalışmalarında yazım ve noktalama kurallarına uyma durumları üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA study on 3rd and 4th grade bilsem students' obser-vance of spelling and punctuation rules in writing stu-diesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Beşeri Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2460-5998en_US
dc.authorid0000-0001-9542-4196en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage140en_US
dc.identifier.endpage167en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYemenici, Aliye İlkay


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster