Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuban, Nil
dc.contributor.authorSelanik Ay, Tuğba
dc.contributor.authorAydoğdu, Bülent
dc.date.accessioned2025-02-05T13:46:38Z
dc.date.available2025-02-05T13:46:38Z
dc.date.issued17.12.2024en_US
dc.identifier.citationSelanik Ay, T., Duban, N., & Aydoğdu, B. (2024). Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Düzeyleri ve Girişimciliğe İlişkin Görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(4), 1605-1627. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1256361en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/88190/1256361
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12127
dc.description.abstractÖğretmen adaylarının farklı değişkenler açısından girişimcilik düzeylerini ve girişimciliğe yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu araştırma sürecinde öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerini farklı değişkenler açısından belirlemek araştırmanın nicel boyutunu, farklı girişimcilik düzeylerine sahip öğretmen adaylarının girişimciliğe ilişkin görüşleri alınarak derinlemesine bilgi toplamak araştırmanın nitel boyutunu oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Deveci ve Çepni (2015) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Okul Öncesi, Fen Bilgisi, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dallarından olmak üzere toplam 221 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ve öğrenim gördükleri anabilim dalları açısından risk alma, fırsatları görme, kendine güven, duygusal zeka ve yenilikçi olma alt boyut puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Ancak öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre girişimcilik düzeylerinin risk alma, fırsatları görme, kendine güven ve yenilikçi olma dört alt boyutunda anlamlı fark görülmezken, duygusal zeka alt boyutunda kadın öğretmen adayları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının girişimciliğin tanımını finansal okuryazarlık ve girişimcilik özellikleri olarak belirttikleri; çoğunun kendisini düşük düzeyde risk alan bir birey olarak tanımlayıp, gerekçe olarak garantici, çekingen ve üşengeç olduklarını ifade ettikleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractA mixed method was used in this research, which aims to determine the entrepreneurship levels of pre-service teachers in terms of different variables and their views on entrepreneurship. In this research process, determining the entrepreneurship levels of pre-service teachers in terms of different variables constituted the quantitative dimension of the research, and collecting in-depth information by taking the opinions of pre-service teachers with different entrepreneurship levels on entrepreneurship formed the qualitative dimension of the research. In this research, the "Entrepreneurship Scale for Teacher Candidates" developed by Deveci and Çepni (2015) and the "Semi-Structured Interview Form" prepared by the researchers were used as data collection tools. The sample of the study consisted of 221 pre-service teachers from Preschool, Science, Classroom Teaching and Social Studies Teaching departments. It has been observed that there is no significant difference between the sub-dimension scores of the pre-service teachers in terms of their grade levels and the departments they enrolled, taking risks, seeing opportunities, self-confidence, and emotional intelligence and being innovative. However, while there was no significant difference in the four sub-dimensions of entrepreneurship levels, taking risks, seeing opportunities, self-confidence and being innovative, there was a statistically significant difference in favor of female teacher candidates in the sub-dimension of emotional intelligence. The pre-service teachers stated the definition of entrepreneurship as financial literacy and entrepreneurship characteristics; most of them described themselves as individuals who took a low level of risk and stated that they were assuring, shy and lazy as the reason.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1256361en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGirişimci Bireyen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının girişimcilik düzeyleri ve girişimciliğe ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeEntrepreneurship levels of pre-service teachers and their opinions on entrepreneurshipen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-8851-0114en_US
dc.authorid0000-0003-1368-052Xen_US
dc.authorid0000-0003-1989-6081en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.startpage1605en_US
dc.identifier.endpage1627en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDuban, Nil
dc.contributor.institutionauthorSelanik Ay, Tuğba
dc.contributor.institutionauthorAydoğdu, Bülent


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster