Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksoy, Fatih
dc.contributor.authorSolmaz, Hamit
dc.contributor.authorÇınar, Can
dc.contributor.authorAkyel, Ersen
dc.contributor.authorArslan, Muhammed
dc.contributor.authorBabagiray, Mustafa
dc.contributor.authorUyumaz, Ahmet
dc.date.accessioned2025-02-11T09:36:10Z
dc.date.available2025-02-11T09:36:10Z
dc.date.issued27.04.2018en_US
dc.identifier.citationAKSOY, F., SOLMAZ, H., ÇINAR, C., AKYEL, E., & UYUMAZ, A. (2018). REJENERATÖRSÜZ BETA TİPİ BİR STİRLİNG MOTORUNUNPERFORMANS TESTLERİ. Presented at the 14th International Combustion Symposium (INCOS2018) .en_US
dc.identifier.urihttps://indexive.com/uploads/papers/pap_indexive15941513942147483647.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12262
dc.description.abstractBu çalışmada, beta tipi rhombic hareket mekanizmalı bir Stirling motorunun performans testleri yapılmıştır. Motordan elde edilen gücü artırmak, gürültü ve titreşim seviyesini azaltmak amacıyla motorda rhombic hareket mekanizması kullanılmıştır. Deneyler 700±5 ºC sıcak uç sıcaklıklarında ve 1, 2, 3 ve 4 bar şarj basıncında gerçekleştirilmiştir. Isı LPG yakıtlı bir ısıtıcı tarafından sağlanmıştır. Deneysel sonuçlara göre motorun maksimum gücü 3 bar şarj basıncı için 466 dev/dak motor devrinde 244 W olarak elde edilmiştir. Motorun maksimum momentini 3 bar şarj basıncı için 273 dev/dak motor devrinde 5,73 Nm olarak elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, a beta type Stirling engine having rhombic drive mechanism was tested. Rhombic drive mechanism was used to reduce engine dimensions and efficiency loss caused by friction and mechanical losses. The tests were carried out at 700±5 ºC hot end temperature and 1, 2, 3 and 4 bar charge pressures. The heat was supplied by a LPG burner. According to the experimental conclusions, maximum output power was obtained 244 W at 466 rpm for 3 bar charge pressure. Maximum torque was obtained 5,73 Nm at 273 rpm for 3 bar charge pressure.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherINCOS2018en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStirling Engineen_US
dc.subjectRhombic-Drive Mechanismen_US
dc.subjectEngine Performanceen_US
dc.titleRejeneratörsüz beta ti̇pi̇ bi̇r sti̇rli̇ng motorunun performans testleri̇en_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal14th International Combustion Sysmposiumen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çay Meslek Yüksekokulu, Otomotiv Teknolojisi Programıen_US
dc.authorid0000-0003-0877-9373en_US
dc.authorid0000-0003-0689-6824en_US
dc.authorid0000-0001-6944-8864en_US
dc.authorid0000-0001-8387-7008en_US
dc.authorid0000-0002-2482-6662en_US
dc.authorid0000-0003-3519-0935en_US
dc.identifier.startpage739en_US
dc.identifier.endpage742en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAksoy, Fatih
dc.contributor.institutionauthorAkyel, Ersen
dc.contributor.institutionauthorArslan, Muhammed
dc.contributor.institutionauthorBabagiray, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster