Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Deniz
dc.contributor.authorEr, Büşra
dc.contributor.authorFidan, Uğur
dc.contributor.authorYıldız, Mehmet
dc.date.accessioned2025-02-13T06:06:18Z
dc.date.available2025-02-13T06:06:18Z
dc.date.issued29.04.2024en_US
dc.identifier.citationYıldız, D., Er, B., Fidan, U., Yıldız, M. (2024). Projeksiyon Tabanlı Kinestetik İngilizce Öğrenme Modülünün Tasarımı ve Geliştirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 24(2), 308-319. https://doi.org/10.35414/akufemubid.1342816en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/84098/1342816
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12280
dc.description.abstractGünümüzde ekran bağımlılığı gelişen teknolojiyle paralel olarak artmaktadır. Buna bağlı olarak toplumda zaman yönetimi, sosyal izolasyon, uyku bozukluğu, göz rahatsızlıkları, dikkat ve odaklanma konularında problemlerin yaşandığı görülmektedir. Fakat teknolojinin getirdiği imkânlarla çocukların fiziksel olarak daha aktif olmaları, ayrıca dikkat, odaklanma, bilişsel esneklik gibi farklı öğrenme becerilerine hitap eden oyunlaştırılmış ögelerle bilişsel performanslarının arttırılıp öğrenme becerilerinin geliştirilmesinin mümkün olduğu değerlendirilmektedir. Literatürde yapılan çalışmalar, bireyleri harekete teşvik eden uygulamaların öğrenme üzerindeki olumlu etkileri olduğunu kanıtlamaktadır. Bu çalışmada öğrenme ortamlarında bireyin geniş bir alanda hareketini sağlayarak oyunlaştırılmış projeksiyon tabanlı öğrenme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen sistem ilkokul 4. sınıf İngilizce müfredatındaki 3 ayrı konu başlığının kazanımları arasında olan kelime/kelime grupları için tasarlanmıştır. İngilizce kelime öğrenme modülü için bireylerin eklem pozisyonları kamera ve sensörler aracılığıyla sayısallaştırılmıştır. Bu verilerin kullanıldığı oyun sisteminde eğitici oyun içerikleriyle çocuklara geniş bir alanda hareket ederek hem oyun oynama hem öğrenme imkânı sunulmaktadır. Bu çalışma ile sistemin donanım, yazılım ve fiziki yerleşimi için gerekli teknik özellikler ve tasarım metotları açıklanmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays, screen addiction is increasing in parallel with developing technology. Accordingly, it is seen that there are problems in society regarding time management, social isolation, sleep disorders, eye disorders, attention and focus. However, it is considered that it is possible for children to be more physically active with the opportunities brought by technology, and to increase their cognitive performance and improve their learning skills with gamified elements that appeal to different learning skills such as attention, focus and cognitive flexibility. Studies in the literature prove that practices that encourage individuals to take action have positive effects on learning. In this study, it was aimed to develop a gamified projection-based learning tool by enabling the individual to move in a wide area in learning environments. The developed system is designed for words/word groups that are among the achievements of 3 separate topics in the primary school 4th grade English curriculum. For the English word learning module, individuals' joint positions were digitized through cameras and sensors. In the game system where this data is used, children are offered the opportunity to both play and learn by moving in a wide area with educational game contents. In this study, the technical specifications and design methods required for the hardware, software and physical layout of the system are explained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.1342816en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce eğitimien_US
dc.subjectKinestetik öğrenmeen_US
dc.subjectEkran bağımlılığıen_US
dc.subjectUnity oyun motoruen_US
dc.titleProjeksiyon tabanlı kinestetik ingilizce öğrenme modülünün tasarımı ve geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDesign and development of projection based kinesthetic english learning moduleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-6626-1922en_US
dc.authorid0000-0001-9682-8651en_US
dc.authorid0000-0003-0356-017Xen_US
dc.authorid0000-0003-3481-7775en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage308en_US
dc.identifier.endpage319en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Deniz
dc.contributor.institutionauthorEr, Büşra
dc.contributor.institutionauthorFidan, Uğur
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster