E-devlet hizmetlerinden yararlanma derecesi ve algılanan hizmet kalitesi: Amprik bir çalışma
Künye
Saruç, N , , . (2007). E-DEVLET HİZMETLERİNDEN YARARLANMA DERECESİ VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİ: AMPRİK BİR ÇALIŞMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (1) , 191-213Özet
E-devlet hizmetlerin vatandaşlar tarafından nasıl algılandığını, hangi hizmetlerin yoğunlukla kullanıldığım, internet üzerinden vergi v.b ödemeler yapmaya halkın güvenip güvenmediğini ve e-devlet kullanımını hangi sosyo-ekonomik faktörlerin etkilediğini araştırmak için 648 katılımcıyla anket araştırması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar genel olarak katılımcıların e-devlete olumlu yaklaştığını ve e-devlet uygulamalarının şeffaflığı ve verimliliği artıracağını düşündüklerini ortaya koymaktadır. Öte yandan e-devlet hizmetlerini kullanarak internet üzerinden ödeme yapmaya katılımcıların yarısından fazlası güvenmeyeceklerini belirtmişlerdir. Bu durum ödemelerde ciddi bir güven sorunu olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Erkek katılımcılar ile eğitim düzeyi yüksek olanlar e-devlet hizmetlerinden istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha fazla yararlanmaktadırlar. Genç katılımcılar yaşlılara göre interneti çok daha sık kullanmalarına rağmen e-devlet hizmetlerinden yararlanma bakımından iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
9Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 1 [17]