Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEleren, Ali
dc.contributor.authorKılıç, Burhan
dc.date2014-12-10
dc.date.accessioned2014-12-10T07:57:47Z
dc.date.available2014-12-10T07:57:47Z
dc.date.issued2007-06
dc.identifier.citationEleren, A , , , Kılıç, B . (2007). TURİZM SEKTÖRÜNDE SERVQUAL ANALİZİ İLE HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜLMESİ VE BİR TERMAL OTELDE UYGULAMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (1) , 235-263
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1239
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1631/20458
dc.description.abstractTurizm sektörü, tüm hizmet sektörleri içersinde yatırım, istihdam ve katma değer büyüklüğü ile tüm hizmet sektörlerimiz içersinde öne çıkmaktadır. Termal turizm, tüm turizm sektörü içerisinde sürekliliği olan ve tüm sezon boyu çalışan sektörün nadir bir koludur. Tüm yıl boyunca faaliyetlerini aralıksız sürdürebilen sektörün en önemli sorunlarının başında hizmet kalitesinin artırılması gelmektedir. Çalışma, Afyonkarahisar İli’nde faaliyet gösteren beş yıldızlı bir termal otel işletmesinde gerçekleştirilmiş ve kalite ölçme yöntemi olarak SERVQUAL ölçeğinden yararlanılmıştır. Afyonkarahisar ili 2007 itibariyle Türkiye’nin “Termal Başkenti” olarak ilan edilmiştir. Her geçen gün yeni rakiplerin girdiği sektörde artan rekabet şartlarında termal otel işletmesinin hizmet kalitesinin müşterilerin gözüyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Örneklem olarak, toplam 600 kişi kapasitesi olan ve ortalama %50 doluluk oranında hizmet veren otel işletmesinde 125 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek müşterilerin beklenti ve algılama düzeyleri karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre algılama düzeyleri yüksek çıkmasına rağmen beklentilerin de yüksekliği, SERVQUAL skorlarını negatif büyüklüğe taşımıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSERVQUAL Yöntemien_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectTermal Turizmen_US
dc.titleTurizm sektöründe servqual analizi ile hizmet kalitesinin ölçülmesi ve bir termal otelde uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.departmentAfyonkarahisar Emir Murat Özdilek Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage235en_US
dc.identifier.endpage263en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster