Yoksullukla mücadelede kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kampanyaları
Künye
Orçan, M , , . (2007). YOKSULLUKLA MÜCADELEDE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (KSS) KAMPANYALARI . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (2) , 27-37Özet
Bu çalışmada, yoksullukla mücadelede bir yöntem olarak kullanılan “sosyal sorumluluk kampanyalarının önemi ve verimliliği araştırılmaktadır. Fazla geçmişi olmayan bu mücadele yönteminin genel tanımı ve tarihine değindikten sonra, Amerika, Avrupa ve Türkiye’deki uygulamalarına yer verilmektedir. Bu yolla yoksulluğun azaltılmasında başarılı sonuçlar alınmıştır. Ayrıca kampanya süresince firmaların hem kar oranlarını artırdığı, hem de tüketicilerde marka bilincini geliştirdiği görülmüştür. Bu nedenle kampanyaya katılan her aktör/özne bu girişimden kazançlı çıkmaktadır. Böylece “Sosyal sorumluluk kampanyaları” sayesinde yoksullukla mücadele yöntemi zenginleşmiş oldu. Gelecekte büyük firmalar arasında “sosyal içerikli pazarlama” üzerinde rekabetin oluşması beklenmektedir.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
9Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 2 [9]