Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Fatih
dc.date.accessioned2025-03-07T13:52:16Z
dc.date.available2025-03-07T13:52:16Z
dc.date.issued28 Aralık 2023en_US
dc.identifier.citationAydın, F. (2023). An Empirical Study on the Performance of the Distance Metrics. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 23(6), 1445-1457. https://doi.org/10.35414/akufemubid.1325843en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3257351
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12659
dc.description.abstractMetrics are used to measure the distance, similarity, or dissimilarity between two points in a metric space. Metric learning algorithms perform the finding task of data points that are closest or furthest to a query point in m-dimensional metric space. Some metrics take into account the assumption that the whole dimensions are of equal importance, and vice versa. However, this assumption does not incorporate a number of real-world problems that classification algorithms tackle. In this research, the existing information gain, the information gain ratio, and some well-known conventional metrics have been compared by each other. The 1-Nearest Neighbor algorithm taking these metrics as its metaparameter has been applied to forty-nine benchmark datasets. Only the accuracy rate criterion has been employed in order to quantify the performance of the metrics. The experimental results show that each metric is successful on datasets corresponding to its own domain. In other words, each metric is favorable on datasets overlapping its own assumption. In addition, there also exists incompleteness in classification tasks for metrics just like there is for learning algorithmsen_US
dc.description.abstractMetrik, bir metrik uzayda iki nokta arasındaki mesafeyi, benzerliği veya farklılığı ölçmek için kullanılır. Metrik öğrenme algoritmaları, m boyutlu metrik uzayda bir sorgulama noktasına en yakın veya en uzak olan veri noktalarını bulma görevini gerçekleştirir. Bazı metrikler, tüm boyutların eşit öneme sahip olduğu varsayımını dikkate alır ve bunun tersi de geçerlidir. Ancak bu varsayım, sınıflandırma algoritmalarının üstesinden geldiği bazı gerçek dünya problemleriyle örtüşmez. Bu araştırmada; mevcut bilgi kazanımı, bilgi kazanım oranı ve bazı iyi bilinen konvansiyonel metrikler birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Bu metrikleri meta parametresi olarak alan 1-En Yakın Komşular algoritması 49 veri kümesine uygulanmıştır. Metriklerin performansını ölçmek için sadece doğruluk oranı ölçütü kullanılmıştır. Deneysel sonuçlar, her metriğin kendi domainine karşılık gelen veri setlerinde başarılı olduğunu göstermektedir. Başka bir deyişle; her metrik, kendi varsayımıyla örtüşen veri kümelerinin lehinedir. Ayrıca öğrenme algoritmalarında olduğu gibi metrikler için de sınıflandırma görevlerinde eksiklikler mevcuttur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.1325843en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMachine learningen_US
dc.subjectMetric learningen_US
dc.subjectInformation Gainen_US
dc.subjectNo Free Lunch Theoremsen_US
dc.subjectKnearest Neighborsen_US
dc.subjectMakine Öğrenmesien_US
dc.subjectMetrik Öğrenmeen_US
dc.subjectBilgi Kazancıen_US
dc.subjectNo Free Lunch Teoremlerien_US
dc.subjectK-en Yakın Komşularen_US
dc.titleAn empirical study on the performance of the distance metricsen_US
dc.title.alternativeUzaklık metriklerinin performansı üzerine ampirik bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9679-0403en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage1445en_US
dc.identifier.endpage1457en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster