Tekstil ürünleri ihracatında stratejik dış ticaret yaklaşımı: Türkiye ve Çin üzerine bir uygulama
Citation
Aydoğuş, İ , , , Diler, H . (2009). TEKSTİL ÜRÜNLERİ İHRACATINDA STRATEJİK DIŞ TİCARET YAKLAŞIMI: TÜRKİYE VE ÇİN ÜZERİNE BİR UYGULAMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 11 (2) , 1-17Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Çin için tekstil ürünleri sektöründe Stratejik Dış Ticaret yaklaşımının uygulanabilme durumunun belirlenmesidir. Çalışmada 1996-2007 yılları arasını kapsayan Türkiye ve Çin’e ait tekstil ürünleri ihracat rakamları, bu ülkelerin toplam mal ihracatı rakamları ve dünyanın yapmış olduğu tekstil ürünleri ihracat rakamları ile dünyanın toplam mal ihracatı rakamları kullanılmıştır. Bu verilerden hareketle Türkiye ve Çin için tekstil endüstrisindeki tekstil ürünleri alt sektörüne ait, Balassa’nın Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler İndeksi hesaplanarak söz konusu sektörün rekabet gücü belirlenmeye çalışılmıştır. Balassa indeksinin sonuçlarına göre Türkiye tekstil ürünleri ihracat performansı ile Çin’in en büyük rakibi konumundadır.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
11Issue
2Collections
- Cilt 11 : Sayı 2 [11]