Çok Boyutlu Bir Performans Ölçüm Modeli Olarak Performans Prizması Ve “The London Youth”Örneği
Citation
Töre Başat, Hümeyra. "Çok Boyutlu Bir Performans Ölçüm Modeli Olarak Performans Prizması Ve “The London Youth”Örneği". AKÜ İİBF Dergisi 13, sayı.1 (2011) : 13-37.Abstract
İşletmeler amaçlarına ne ölçüde ulaştıklarını saptamak, rakiplerine göre kendi durumlarını ortaya koyabilmek ve faaliyet gösterdikleri alanda yerlerini belirlemek amacıyla performans ölçüm yöntemlerine ihtiyaç duyarlar. Rekabetin artması, küreselleşmeyle birlikte sınırların ortadan kalkması, bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, müşteri beklentilerinde yaşanan değişimler performans ölçümünün önemini ve gerekliliğini arttırmaktadır. Buna bağlı olarak performans ölçümünün tek boyutlu ya da sadece finansal verilere dayanması eksikliklere ve sorunlara yol açabilmektedir.
Bu çalışmada hem finansal hem de finansal olmayan ölçümlerin bir arada kullanıldığı çok boyutlu performans ölçüm modellerinden bütünleştirici bir nitelik taşıyan Performans Prizması ölçüm modeli incelenmiştir. Bu kapsamda Performans Prizması modeline temel oluşturan düşünce tarzı, modelin boyutları ve konu ile ilgili bir uygulama örneğine yer verilmiştir. Performans Prizması modeli teorik olarak; Paydaş Memnuniyeti, Stratejiler, Süreçler, Yetkinlikler ve Paydaş Katkısı olmak üzere beş boyuttan oluşmaktadır. Companies need performance measurement methods to see their position according to their rivals and determine their situation in the field that they serve products and services. Increase of rivalry, disappear of borders with the globalization, development of information technologies and variations with the customer expectations increase the performance measurement’s importance and necessary. Because of this reasons only possess a one dimension financial performance measurement has some problems and deficiencies.
In this study, from multi-dimensial performance measurement models, possessing a integrated characteristic and used together both financial and non-financial measurements performance prism inspected. The Performance Prism theoretically consist of five dimensions; Stakeholder Satisfaction, Strategies, Processes, Capabilities and Stakeholder Contribution. In this extent, the study consists of the thougt manner in the basis of performance prism, dimensions of the model and an application with the subject.
Source
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
13Issue
1Collections
- Cilt 13 : Sayı 1 [5]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Firmalarda Çok Boyutlu Performans Değerleme Yaklaşımları: Kavramsal Bir Çerçeve
Elitaş, Cemal; Ağca, Veysel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2006)Firma performansının bütününü değerlemeye yönelik geçmişten günümüze sürekli gelişen ve değişen pek çok performans değerleme yaklaşımı geliştirilmiştir. Bugüne kadar kullanılan ve halen de kullanılmakta olan sadece finansal ... -
Örgütsel Performansın Ölçülmesinde Çok Boyutlu Ölçüm Yaklaşımları Ve Performans Prizmasına İlişkin Bir Uygulama
Töre Başat, Hümeyra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)İşletmeler yaptıkları işte ne ölçüde başarılı olduklarını saptamak, rakiplerine göre kendi durumlarını ortaya koyabilmek ve faaliyet gösterdikleri alanda yerlerini belirlemek amacıyla performans ölçüm yöntemlerine ihtiyaç ... -
Çok boyutlu bir performans ölçüm modeli olarak Performans Prizması ve “The London Youth” örneği
Töre Başat, Hümeyra (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar İ.İ.B.F., 2011)İşletmeler amaçlarına ne ölçüde ulaştıklarını saptamak, rakiplerine göre kendi durumlarını ortaya koyabilmek ve faaliyet gösterdikleri alanda yerlerini belirlemek amacıyla performans ölçüm yöntemlerine ihtiyaç duyarlar. ...