Türkiye’deki Üniversitelerin İşletme İktisat ve Kamu Yönetimi Programlarında Çevre Eğitiminin Verilmesine Yönelik Bir Araştırma
Künye
Bekiş, Tuba, Ergülen, Ahmet ve Arzum Büyükkeklik. "Türkiye’deki Üniversitelerin İşletme İktisat ve Kamu Yönetimi Programlarında Çevre Eğitiminin Verilmesine Yönelik Bir Araştırma." AKÜ İİBF Dergisi 13, Sayı.1 (2011) : 39-53.Özet
İşletmelerde ve kamu kurumlarında orta ve üst düzey yöneticiler olarak görev yapması beklenen işletme, iktisat ve kamu yönetimi lisans programları mezunlarının işletmelerin ve kamu kurumlarının sebep olabilecekleri çevre sorunlarına daha sistematik bakabilmeleri ve ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu açıdan işletme, iktisat ve kamu yönetimi lisans programlarının ders planlarında çevre içerikli derslerin bulunması çevre sorunlarının giderilmesi yönünden önem taşımaktadır.
Bu çalışmanın amacı türkiye’deki üniversitelerin işletme, iktisat ve kamu yönetimi lisans programlarında çevre içerikli derslerin verilme düzeyini tespit etmektir. Üniversitelerin web sayfaları üzerinden yapılan taramalar sonucunda işletme, iktisat ve kamu yönetimi lisans programlarında çevrenin korunması, doğal kaynaklar ve çevre ekonomisi, çevre yönetim sistemleri, çevresel etki değerlendirme, temiz üretim teknolojileri, türkiye’nin çevre sorunları gibi çevre içerikli derslerin verilme düzeyleri araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre üniversitelerin işletme lisans programında çevre içerikli derslerin verilme düzeyi yaklaşık %10, iktisat lisans programında %41, kamu yönetimi lisans programında ise yaklaşık %30’dur. Bu çalışmanın hem daha önce böyle bir çalışmanın yapılmamış olması yönünden türkçe ve yabancı literatüre katkı sağlaması hem de türkiye’deki söz konusu lisans programlarının çevre sorunlarının giderilmesi yönündeki çabaları açısından üniversitelere bilgi sunması beklenmektedir. The graduates of business, economics and public management programmes who are expected to perform as middle and top managers of all kind of institutions should tend environmental problems and they should have necessary information about related legal arrangements. In this regard, to contribute to solve environmental problems there should be environment related courses in course plans of business, economics and public management undergraduate programmes.
The aim of this study is to determine the levels of environment related courses at business, economics and public management programmes of Turkish Universities. It is searched the levels of environment related courses such as environmental protection, natural resources and environmental economy, environmental management systems, environmental impact assessment, clean protection technologies, environmental problems of Turkey by scanning websites of universities.
According to the findings, the level of environment related courses at business undergraduate programmes is approximately %10, at economics undergradute programmes is approximately %41 and at public management undergraduate programmes is approximately %30. There is no this kind of study before, so this study is expected to contribute to Turkish and foreign literature and to provide necessary information to such programmes in terms of their efforts to solve environmental problems.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
13Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 13 : Sayı 1 [5]