Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsöz, Filiz
dc.contributor.authorKabak, Mehmet
dc.contributor.authorYılmaz, Zafer
dc.date2015-01-06
dc.date.accessioned2015-01-06T12:01:24Z
dc.date.available2015-01-06T12:01:24Z
dc.date.issued2011-12
dc.identifier.citationErsöz, F , , , Kabak, M , Yılmaz, Z . (2011). LİSANÜSTÜ ÖĞRENİMDE DERS SEÇİMİNE YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 13 (2) , 227-249
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1452
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1622/20342
dc.description.abstractLisans ve lisansüstü eğitimde ders seçimi, öğrencilerin akademik kariyerlerini, meslekte uzmanlaşmalarını etkileyen önemli kararlardan birisidir. Öğrenciler kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda, en fazla fayda sağlayacak dersleri seçmek ister. Özellikle seçmeli derslerden seçim yapmak çok kriterli karar verme problemi olarak değerlendirilir. Bu çalışmada öğrencilerin seçim sürecinde yeterli bilgiye sahip olmasını sağlamak amacıyla lisansüstü eğitim veren bir kurumun Harekât Araştırması Bölümü bir örnek çalışma olarak incelenmiştir. Ders seçiminde önemli olan kriterler için literatürde çok fazla çalışmaya rastlanmamıştır. Eğitim bilimleri konusunda uzman kişilerle görüşülerek ders seçiminde etkili olan kriterler tespit edilmiştir. Kriter ağırlıkları ANP (Analitik Ağ Süreci) tekniği kullanılarak ağırlıklandırılmış ve aday dersler TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) yöntemiyle akademik kariyere, meslekte uzmanlaşmaya etkisi fazla olandan az olana göre sıralanmıştır.en_US
dc.description.abstractCourse selection for graduate or undergraduate students is an important decision for their academic carrier and job proficiency. Students want to choose most useful courses for their ability and interests. Especially chosing a course between optional courses is accepted as a multi-criteria-decison-making problem. In this study in order to give information to the students while choosing courses an undergraduate university’s operations research program is examined as an example. There are not many studies about the criteria which are important while choosing the courses. The criteria that are effective while choosing courses are determined by conversations with professional people about educational sciences. To determine weights of the criteria the ANP (Analitic Network Process) and to obtain final ranking according to impact on academic carrier and job profession TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) methods are used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers Seçimien_US
dc.subjectANPen_US
dc.subjectTOPSISen_US
dc.subjectÇok Kriterli Karar Vermeen_US
dc.titleLisanüstü Öğrenimde Ders Seçimine Yönelik Bir Model Önerisien_US
dc.title.alternativeA Model Proposal for Course Selection for Postgraduate Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentKara Harp Okulu, Savunma Bilimleri Enstitüsü-Harekât Araştırması AD. Kara Harp Okulu, Sistem Yönetim Bilimleri Bölümü Kara Harp Okulu, Savunma Bilimleri Enstitüsü-Harekât Araştırması AD.en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.endpage249en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster