Giyim ve gıda ürünleri kategorilerinde tüketicilerin plansız satın alma davranışları üzerine bir araştırma
Citation
Akagün Ergin, Elif ve Handan Ozdemir Akbay. "Giyim Ve Gıda Ürünleri Kategorilerinde Tüketicilerin Plansız Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma." AKÜ İİBF Dergisi 13, Sayı.2 (2011) : 275-292.Abstract
Küresel rekabetin giderek artmasıyla, işletmeler etkin pazarlama stratejileri geliştirebilmek amacıyla tüketicilerin satın alma davranışları hakkında detaylı bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin giyim ve gıda ürünleri kategorisindeki plansız satın alma davranışlarını ortaya koymaktır. Buna ek olarak, tüketicilerin plansız satın alma davranışlarında cinsiyet ve gelir düzeyi gibi temel demografik değişkenlerin etkisi ile alışveriş sıklıklarının plansız satın alma davranışı üzerindeki etkilerini ortaya koymak da amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsam ve amacı doğrultusunda geliştirilen bir anket formu, Ankara ilindeki alışveriş merkezlerinde, yüz yüze görüşme yöntemiyle, 394 kişilik bir örnek üzerinde yapılmıştır. Elde edilen verilere uygulanan “Korelasyon” ve “Bağımsız Örneklemler için T-Testi” analiz yöntemleri sonucunda, tüketicilerin belirlenen iki kategorideki plansız satın alma faaliyetlerindeki temel nedenler ile cinsiyet ve gelir grubundan kaynaklanan farklılıklar ortaya konmaya çalışılmıştır. As the competition in the global markets intensifies, companies face the urgent need to assess consumers’ buying behavior and patterns in order to develop effective marketing programs. The purpose of this article is to explore the concept of impulse buying behavior in apparel and food product categories. Specifically, we aim to investigate the influence of key demographic variables and purchase frequency on impulse buying behavior regarding grocery and apparel products. 394 urban consumers are surveyed at various malls in Ankara, Turkey. The collected data have been analyzed with correlation analysis as well as independent samples T- test. Results suggest that gender, income level, purchase frequency all have a significant impact on making impulse purchases of grocery and apparel products.
Source
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
13Issue
2Collections
- Cilt 13 : Sayı 2 [12]