Üniversite öğrencilerinin cep telefonu talebini etkileyen faktörler - Dumlupınar Üniversitesi öğrencilerine yönelik uygulama
Künye
Uzgören, E , , , Şengür, M , Yiğit, Ü . (2012). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER -Dumlupınar Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Uygulama- . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 14 (1) , 55-72Özet
Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de GSM operatörü abonelerinin önemli bir kısmını gençler dolayısıyla da üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Dolayısıyla cep telefonu üreticilerinin hedef kitlesi halini alan üniversite öğrencilerini temsilen Dumlupınar Üniversitesi öğrencileri bu çalışmanın ana kütlesini oluşturmaktadır. Çalışmada Dumlupınar Üniversite’sinde öğrenim gören öğrencilerin cep telefonu ilk talebi ile yenileme talebini etkileyen faktörler anket uygulaması yoluyla belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin cep telefonu ilk talebini kesinlikle önemli derecede etkileyen faktörler telefonun dayanıklılığı, artırılabilir hafızası ve kamera kalitesi gibi teknik özelliklerdir. Yenileme talebini ise özellikle mevcut telefonun arızalanması, marka güvenirliliği, model, kullanım kolaylığı ve teknolojik yenilikler gibi faktörlerin etkilediği belirlenmiştir. Hem ilk hem de yenileme talebi bakımından fiyat ve gelir değişkenlerinin etkisinin sınırlı kaldığı görülmektedir. A significant part of GSM customers in Turkey is composed of young people thus undergraduate students as in the whole world. Therefore, Dumlupinar University students are this study’s main population representing undergraduate students who have become the target group of mobile phone manufacturers. The study aims at determining factors affecting initial mobile phone demand and renewal demand of Dumlupinar University students by means of a questionnaire. Such technical properties as durability, expandable memory and camera quality are among the factors mainly affecting initial mobile phone demand of students. Renewal demand is influenced by factors such as breakdown of the current phone, brand reliability, model, ease of use and technological innovations. The effect of price and income variables is limited in terms of both initial and renewal demand.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 14 : Sayı 1 [18]