Bulanık analitik hiyerarşi yöntemiyle öğretmen seçimi ve bir uygulama
Künye
Kabak, M , , , Kazançoğlu, Y . (2012). BULANIK ANALİTİK HİYERARŞİ YÖNTEMİYLE ÖĞRETMEN SEÇİMİ VE BİR UYGULAMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 14 (1) , 95-111Özet
Personel seçimi organizasyonlar için önemli bir konu olup karar verme sürecinde kesin olmayan ve belirsiz verilerin kullanılmasını gerektirir. Seçim esnasında kullanılacak kriterler organizasyonun çalışma alanına özgü olmalı, seçim sonrasında organizasyonun amacına en faydalı olacak aday ilk sırayı almalıdır. Çalışmada askeri okullarda öğretmen adaylarda istenen özellikler literatür taraması ve uzman görüşleri yardımıyla tespit edilmiş ve kriterler bulanık Analitik Hiyerarşi Yöntemiyle (BAHP) ağırlıklandırılmıştır. Adayların kriterlere göre değerlendirilmesinde sayısal ve dilsel değişkenler kullanılmış, sıralama mutlak ölçüm (absolute measurement) yöntemiyle yapılmıştır. Personnel selection is a critical process for organizations and both quantitative and qualitative factors are used in the decision phase. The criteria should be unique to the organization and the best alternative should be chosen to satisfy requirements. In this paper the teacher selection for the military academy is studied. The criteria are stated by papers in literature and experts, then weighted by Fuzzy Analytic Hierarchy Process and the alternatives are ranked with absolute measurement.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 14 : Sayı 1 [18]