Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtılgan, K. Özcan
dc.contributor.authorOskay, Cansel
dc.contributor.authorÇiçek, Ercan
dc.date2015-01-08
dc.date.accessioned2015-01-08T07:42:13Z
dc.date.available2015-01-08T07:42:13Z
dc.date.issued2012-06
dc.identifier.citationAtılgan, Ö , , , Oskay, C , Çiçek, E . (2012). TÜKETİCİLERİN GIDA PERAKENDECİLİĞİNDEN MEMNUNİYETLERİNE GÖRE BÖLÜMLENDİRİLMESİ: BÖLÜMLER ARASI DEMOGRAFİK VE SOSYO-EKONOMİK FARKLILIKLARIN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 14 (1) , 163-177
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1467
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1621/20323
dc.description.abstractBu çalışmada Mersin il merkezinde yaşayan tüketicilerden seçilen 515 ömeklem üzerinde gıda perakendecilerine yönelik memnuniyet türleri İncelenmektedir. Çalışmanın ampirik sonuçlarına göre, tüketiciler gıda perakendeciliği seçiminde, değerlendirmeli ve duygusal memnuniyet durumlarına göre, iki gruba ayrılmaktadır. Bu iki tüketici grubu, faktör analizi sonuçları kullanılarak hiyerarşik olmayan kümeleme analizi yoluyla elde edilmiştir. Kümeler, gelir, yaşanan bölge, ev ve otomobil sahipliğini kapsayan demografik ve sosyo-ekonomik değişkenler için Pearson Ki-kare testi uygulanarak karşılaştırılmıştır. Kümeler arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Gelecekte yapılacak araştırmalarda, tüketicilerin diğer psikografik veya demografik profilleri ve tüketim değişkenlerine dayalı olarak bölümlendirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study examines food retailer satisfaction types regarding food retailers via a sample of 515 consumers in Mersin city center. Empirical findings of the study illustrate that consumers can be grouped into two clusters according to types of satisfaction, specifically evaluative and emotion-based satisfaction in food retailing selection. These two consumer groups were derived by nonhierarchical cluster analysis using the factor analysis. Clusters were compared by using the Pearson chi-square for demographical and socioeconomic variables including income, region, house and car ownership. Significant differences exist between these two clusters. Further researches will be suggested to segment consumers based on other psychographic or demographic profile and consumption variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectGıda Perakendeciliğien_US
dc.subjectKümeleme Analizien_US
dc.titleTüketicilerin gıda perakendeciliğinden memnuniyetlerine göre bölümlendirilmesi: Bölümler arası demografik ve sosyo-ekonomik farklılıkların incelenmesien_US
dc.title.alternativeConsumer segmentation by food retailer satisfaction: An examination of demographic and socioeconomic differences between segmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentMersin Üniversitesi, Erdemli U.T.İ.Y.O. Mersin Üniversitesi, İ.İ.B.F. Mersin Üniversitesi, Erdemli U.T.İ.Y.O.en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster