Yalın altı sigma ve bir uygulama
Künye
Özveri, Onur ve Engin Çakır. "Yalın Altı Sigma Ve Bir Uygulama." AKÜ İİBF Dergisi 14, Sayı.2 (2012) : 17-36.Özet
Günümüzde hem üretim sektöründe hem de hizmet sektöründe birçok organizasyon kalitenin önemini kavramıştır. Bu nedenle süreçlerini iyileştirmek için farklı stratejileri ve yenilikleri uygulamaya çalışmaktadırlar. Yalın Altı Sigma müşteriyi odak noktasına koyarak, maliyetleri ve israfı azaltmayı, verimliliği arttırmayı ve kaliteli mal üretip bunu sürdürmeyi amaçlayan bir yönetim felsefesidir. Bunun için kullanılan teknikler, süreç iyileştirmesi sağlamanın yanında, müşterinin ödemek istemediği katma değersiz zamanların yok edilmesini de amaçlamaktadır. Bu çalışmada ilk olarak Yalın Altı Sigma yöntemi genel hatlarıyla anlatılmış, ardından çalışmanın son bölümünde jant üretim firmasında yapılan bir Yalın Altı Sigma uygulamasına yer verilmiştir. Uygulama üretimde en çok kaybın meydana geldiği kasnak bölümünde yapılmıştır. Uygulamada kasnak bölümünde meydana gelen aksaklıklarla ilgili, müşterinin sesi analizi de dikkate alınarak, çözüm yolları araştırılmıştır. Uygulamanın sonunda, kasnak üretim sürecinde meydana gelen hurda sayılarında azalma sağlanırken, aynı zamanda yalın uygulamalar ile israfında önüne geçilmiştir. Nowadays, many organizations understand the importance of quality in both manufacturing and service sector, because of that they are trying to implement different strategies and innovations to improve their own processes. Lean Six Sigma is a management philosophy and customer focus. The purpose of Lean Six Sigma to reduce costs, reduce waste, increase productivity and produce high-quality goods. Also, Lean Six Sigma decrease non¬value-added times which customers do not want to pay. At the beginning of this study, the Lean Six Sigma method is described in general terms and in the last part, a Lean Six Sigma which implemented in a wheel manufacturing company, is presented. Result of this study has been implemented in the pulley section where the most of defect is occurred. In the application section, using the customer voice analysis, the pulley section problems are examined. After this implementation, the number of scraps in the pulley production process is decreased, also the waste, which is occurred in production process, has been eliminated.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 14 : Sayı 2 [19]