Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaş, Mesut
dc.contributor.authorYıldız, H. Emre
dc.date2015-01-09
dc.date.accessioned2015-01-09T15:22:28Z
dc.date.available2015-01-09T15:22:28Z
dc.date.issued2012-12
dc.identifier.citationKarakaş, M , , , Yıldız, H . (2012). Institutional determinants of multinational corporations’ entry mode choice in Turkey. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 14 (2) , 295-306
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1493
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1620/20311
dc.description.abstractThere are a wide range of factors that affect multinational corporations (MNCs) when they decide how to enter into a new market. In this study, the factors that shape MNCs’ entry mode decisions are investigated in institutional economics framework. Two different theories on institutions, namely Institutional Theory and New Institutional Economics, are utilized. Using 2293 entries into Turkey, we found that investment freedom, intellectual property rights protection and corruption have significant effects on the entry mode choice of MNCs in the institutional economics context. Besides, real GDP, real capital investment, and knowledge intensity of the sector are other factors that shape MNCs’ entry mode decision.en_US
dc.description.abstractYeni bir pazara girme şekline karar verirken çok uluslu şirketleri etkileyen bir çok faktör bulunmaktadır. Bu çalışmada kurumsal ekonomi bağlamında, çok uluslu şirketlerin pazara giriş şeklini belirleyen faktörler araştırılmaktadır. Bu çalışmada iki farklı kurumsal ekonomi teorisi, Kurumsal Teori ve Yeni Kurumsal Ekonomi değerlendirilmiştir. Türkiye’de gerçekleşen 2293 adet pazara giriş incelenerek kurumsal ekonomi çerçevesinde, yatırım özgürlüğü, fikri mülkiyet haklarının korunması ve yozlaşmanın çok uluslu şirketlerin pazara giriş şekli seçimi üzerinde anlamlı etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca reel gayri safi yurtiçi hasıla, reel sermaye yatırımı, ve sektörel bilgi yoğunluğunun çok uluslu şirketlerin pazara giriş şekli kararını şekillendiren diğer faktörler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMultinational Corporationsen_US
dc.subjectForeign Capital Investmenten_US
dc.subjectInstitutional Factorsen_US
dc.subjectMarket Entry Mode Decisionsen_US
dc.titleInstitutional determinants of multinational corporations’ entry mode choice in Turkeyen_US
dc.title.alternativeÇok uluslu şirketlerin Türkiye’deki pazara giriş şekli seçimini belirleyen kurumsal unsurlaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentGebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Stockholm School of Economicsen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.endpage306en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster