Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıyer, Nilsun
dc.contributor.authorAyar, Hayat
dc.date2015-01-12
dc.date.accessioned2015-01-12T12:52:26Z
dc.date.available2015-01-12T12:52:26Z
dc.date.issued2013-06
dc.identifier.citationSarıyer, N , , , Ayar, H . (2013). FİLMLERE YERLEŞTİRİLEN MARKALARIN ÇOCUKLAR TARAFINDAN HATIRLANMASI - TOY STORY III FİLMİ ÖRNEĞİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 15 (1) , 79-99
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1498
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1619/20281
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu, çocuklara yönelik filmlere yerleştirilen markalardır. Amaç, çocukların kendilerine yönelik filmlere yerleştirilen markayı hatırlayıp hatırlamadığını belirlemektir. Eğer çocuklar bu markaları hatırlıyorlarsa hatırlamayı etkileyen faktörler de tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu amaçla Toy Story III filmi seçilmiştir. Veriler, bu filmi seyreden 200 çocukla yapılan yüzyüze anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans dağılımı ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların bu filmde yerleştirilen markaları hatırladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca çocukların markaları hatırlama nedeninin ebeveynlerine satın aldırtma isteği olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe subject of this study is brand that placed in movies for children. The aim is to determine whether children remember these placements or not. If they remembered, the factors affecting the recall will be examined. For this purpose, Toy Story III was chosen as a case. Data was collected through implementing questionnaires face to face with 200 children who watched this film. Frequency distribution and regression analysis were used to analyze data. The results showed that children recalled the brands which was placed throughout the film. Additionally, it is found that the cause of brand recall of children is the request that these products to be bought by parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka Yerleştirmeen_US
dc.subjectÜrün Yerleştirmeen_US
dc.subjectMarka Hatırlanırlılığıen_US
dc.subjectÇocuk Pazarıen_US
dc.titleFilmlere yerleştirilen markaların çocuklar tarafından hatırlanması - Toy Story III filmi örneğien_US
dc.title.alternativeRecall of the brands placed in movies by children - the case of Toy Story IIIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentNuh Naci Yazgan Üniversitesi, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster