Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeylan, Hasan Hüseyin
dc.date2015-01-13
dc.date.accessioned2015-01-13T11:22:52Z
dc.date.available2015-01-13T11:22:52Z
dc.date.issued2013-06
dc.identifier.citationCeylan, H , , . (2013). İLİŞKİSEL PAZARLAMA BAĞLAMINDA MÜŞTERİ SAMİMİYETİNİN REFERANS DAVRANIŞ EĞİLİMİ ÜZERİNE ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 15 (1) , 241-260
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1505
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1619/20288
dc.description.abstractSürekli değişimin yaşandığı günümüz dinamik pazar koşullarında müşteri ilişkileri, işletmeler için hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Müşteriler ile kurulacak uzun süreli samimi ilişkiler işletmelere çok önemli katkılar sağlamaktadır. Bu katkılardan biri de, müşterilerin yapacağı olumlu referans davranışlardır. Müşterilerin referans davranışları, yüksek belirsizlik koşulları nedeniyle tüketicilerin değerlendirme zorluğu yaşadığı hizmet sektöründe daha da büyük önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, mali müşavirler ile müşterileri arasındaki samimiyeti etkileyen faktörler ve samimiyetin müşterilerin referans davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Bu amaçla oluşturulan çalışma modeli, yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Çalışma bulguları, müşteri samimiyetinin referans davranış üzerine etkisinin yüksek ve olumlu olduğunu ortaya koymaktadır. Bulgular ayrıca, mali müşavirin uzmanlığının, müşteriye ilişkin bilgisinin ve müşteri ile mali müşavir arasındaki değer uyumun müşteri samimiyeti üzerine olumlu etkisi olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn today’s constantly changing dynamic market conditions, customer relationships have become more important than ever for businesses. Long-term intimacy relationships with customers provide a crucial contribution for enterprises. One of these contributions is positive reference behavior of customers. Reference behavior of customers has great importance in the service sector where consumers have difficulties on evaluating because of the high uncertainty conditions. In this study, the factors affecting intimacy between financial advisors and their customers, and the effect of intimacy on customers’ reference behavior were examined. The research model that was built for this purpose was analyzed by the structural equation modeling. The Research findings indicate that the effect of customer intimacy on reference behavior is high and positive. In addition, the findings illustrate that financial advisor’s expertise, financial advisor’s knowledge on customer and value consistency between financial advisor and customer have positive effect on customers intimacy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlişkisel Pazarlamaen_US
dc.subjectMüşteri Samimiyetien_US
dc.subjectReferans Davranışen_US
dc.titleİlişkisel pazarlama bağlamında müşteri samimiyetinin referans davranış eğilimi üzerine etkisi: Hizmet sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of customer intimacy on reference behavior tendency in the context of relationship marketing: An application in service sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentUşak Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage241en_US
dc.identifier.endpage260en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster