Yetkinliklerin yapısı ve içeriği üzerine yeniden düşünmek
Künye
Keçecioğlu, Tamer ve Hakan Erkal. "Yetkinliklerin Yapısı ve İçeriği Üzerine Yeniden Düşünmek." AKÜ İİBF Dergisi 15, Sayı.2 (2013) : 1-13.Özet
Bilinçli veya bilinçsiz olarak insan belirli biçimlerde yaşama ve çevresine motifler veya özellikleri ile tepki verirler. Yaşam ve çevresi üzerine düşünmesi nedeniyle çevresinde oluşan bilgilere karşı duyarlıdır. Bireylerin eylemleri kapsamında sergilediği davranışlar bazı performans hedefleriyle ilişkili ve tutarlı olduğu ve bireylerin bir kabiliyet sergilediği ifade edilir. Bireylerce sergilenen davranış işin görüldüğü çevre ve görevinin gerektirdiği talepler veya uyarıcı kapsamda seçtiği sosyal roller, öz imajı ve mizacının bir fonksiyonudur. Bu çalışmada, yetkinlik ve işleyiş mekanizmalarının kapsamı ve aralarındaki ilişkiler ayrıntılı ve derinlemesine araştırılmıştır. Tanımlardan yola çıkarak içerik ve öz analizi gerçekleştirilerek yaşamdaki karşılıkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu tip araştırmaların derinleştirilmesi ve yaygınlaştırılması yetkinliğin üzerine örten “gizi” aralamamıza olanak sağlayacaktır. People with the conscious disposition represented by the motives or traits respond to their environment and events in life specific ways. This occurs because they think about their environment and life in certain ways and re sensitive to information in these events in a particular manner. To the extent that the individuals’ actions, for example demonstrated behavior, are consistent and are related to some performance goals, these individuals can be said to be demonstrating a skill. The behaviour demonstrated by individuals is a function of these dispositions, their self¬images and social role chosen in the context of stimuli or demands from their jobs and the environment in which the jobs exist. In this study, the Notion of competence, the extent of its operational mechanisms and their interrelationship are studied in dept and in detail in this study. Studying through conceptual definitions, corresponding real-life experiences are delienated by means of content analysis and core analysis. Dissemination of similar detailed work in this field will help uncover the anamolies surrounding the notion of competence.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
15Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 15 : Sayı 2 [25]