Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBektur, Gülçin
dc.contributor.authorHasgül, Servet
dc.date2015-01-14
dc.date.accessioned2015-01-14T15:20:37Z
dc.date.available2015-01-14T15:20:37Z
dc.date.issued2013-12
dc.identifier.citationBektur, G , , , Hasgül, S . (2013). KIDEM SEVİYELERİNE GÖRE İŞGÜCÜ ÇİZELGELEME PROBLEMİ: HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 15 (2) , 385-402
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1529
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1618/20270
dc.description.abstractServis sistemlerinin ekonomide artan önemiyle işgücü, işletmelerin en önemli kaynaklarından biri haline gelmiştir. İşgücünün etkin kullanımıyla hizmet kalitesi artmakta ve rekabet avantajı sağlanmaktadır. Çizelgeleme faaliyetleri işgücünün etkin kullanımında önemli bir paya sahiptir. İşletme ve çalışan memnuniyeti için çizelge oluşturulurken birçok faktör göz önüne alınmalıdır. Bu çalışmada çalışanların becerileri, kıdem seviyeleri, tercihleri ve sistemin talepleri dikkate alınarak işgücünün görevlere, vardiyalara ve izin günlerine hedef programlama modeli ile atanması amaçlanmıştır. Modelin amaç fonksiyonu kıdem seviyelerine göre gevşek kısıtlardan sapmanın en küçüklenmesidir. Önerilen model bir servis sisteminde uygulanmıştır. Sonuçta manuel hazırlanan çizelgeye göre çözüm kalitesi açısından daha iyi çizelgeler çok kısa sürelerde elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the increasing importance of the service systems in the economy, workforce has become one of the most important source of enterprises. Using workforce effectively increases service quality and provides competitive advantage. Scheduling activities has a significant share in the effective use of the workforce. Many factors should be considered when creating a timetable for satisfaction of management and employees. In this study, employees’ skills, preferences, seniority levels and demands of the system taking into account for assigning employee to tasks, days- off and shifts via goal programming model. The objective function is minimizing deviations from soft constraints according seniority levels. The proposed model applied for a service system. As a result high quality solutions obtained within short times compared to manually prepared schedules.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşgücü Çizelgelemeen_US
dc.subjectHedef Programlamaen_US
dc.subjectKıdem Seviyelerien_US
dc.titleKıdem seviyelerine göre İşgücü çizelgeleme problemi: Hizmet sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeWorkforce scheduling problem according to seniority levels: An application for a service systemen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentEskişehir Osmangazi Üniversitesi, M.M.F, Endüstri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage385en_US
dc.identifier.endpage402en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster