Özürlü çocuk sağlık kurulu raporlarının değerlendirilmesi
Abstract
Amaç: Bu çalışmada özürlü sağlık kuruluna başvuran çocuk
ve ergen olgularda psikiyatrik tanı dağılımını saptamak
amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada Eylül 2011- Eylül 2012
tarihleri arasında Hastanemiz Sağlık Kurulu'na başvuran 0-
18 yaş arası 1112 çocuk ve ergenin dosya verileri retrospektif
olarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Olguların % 32,2’si (358) kız, % 67,8’i (754) erkekti.
Yaş ortalaması 8,55±4,1 yıl olarak saptandı. Olguların %
68,6’sının (763) 6-18 yaş aralığında, % 31,4’ünün ise (349) 0-
6 yaş aralığında olduğu belirlendi. En sık başvuru nedenleri
özel eğitim raporu almak (% 81,8), evde bakım ücreti (%
7,1) ve maaş almak (% 5,2) olarak tespit edildi. Olgularda en
sık saptanan psikiyatrik tanılar 0-6 yaş aralığında gelişimsel
gerilikler (% 61,1) ve yaygın gelişimsel bozukluklar (% 15)
iken, 6-18 yaş aralığında ise zeka gerilikleri (% 61,9) ve özel
öğrenme güçlüğü (% 2,8) idi.
Sonuç: Özürlü sağlık kuruluna başvuran çocuk ve ergenlerle
ilgili verilerin belirlenmesi hem çocuk psikiyatri pratiğinde
bu olgulara yaklaşıma ışık tutacaktır, hem de özürlülerle
ilgili planlama yapılmasına katkı sağlayacaktır. Objective: In this study, it is aimed to identify
psychopathology in children and adolescents who apply to
health council.
Material and Methods: Chart reviews of 0-18 aged 1112
children and adolescents who applied to health council of
our Hospital between September 2011 and September
2012 were analysed retrospectively.
Results: Of the 1112 cases evaluated, 32,2 % (358) were
female and 67,8 % (754) were male. The mean age was
8,55±4,1. 68.6 % (763) of the cases were in the range of 6-
18 years of age, 31.4 % (349) of the cases were in the range
of 0-6 years of age. The most common application reasons
were asking for special education reports (81,8 %),
homecare-payment (7,1 %) and salary (5,2 %). The most
common diagnoses were developmental delay (61,1 %) and
pervasive developmental disorders (15 %) in the range of 0-
6 years of age, and mental retardation (61,9 %), learning
disorders (2,8 %) in the range of 6-18 years of age.
Conclusion: Data obtained from these commissions would
shed light over the approach to these cases in child
psychiatry practice and also would contribute regulations
for the disabled.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp DergisiVolume
15Issue
1Collections
- Kocatepe Tıp Dergisi [154]