dc.contributor.author | Şakar, Nurhan | |
dc.date | 2015-03-05 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-05T09:26:21Z | |
dc.date.available | 2015-03-05T09:26:21Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2500 | |
dc.description.abstract | Milli Eğitim Bakanlığı ile Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü arasında 28.02.2000 tarihinde İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Protokolü
imzalanmıştır.
Türkiye’de öğretmen yetiştirme görevini üstlenen eğitim fakülteleri, sistemin ihtiyacı olan öğretmenlerin yetiştirilmesine katkı sağlamasına karşın nicel ve nitel yönden istenilen düzeye ulaşmakta zorlanmıştır. Bunun sonucu olarak İngilizce öğretmenliği alanında kısa sürede karşılanması olanaksız öğretmen ihtiyacı ortaya çıkmıştır.
Ayrıca, sekiz yıllık kesintisiz ilköğretim uygulaması sonucu 4. ve 5. sınıflarda yabancı dil dersinin konulmasıyla var olan İngilizce öğretmen açığı daha da artmıştır. Söz konusu bu durum karşısında MEB konuya çözüm getirmek amacıyla Eskişehir Anadolu Üniversitesi ile işbirliğine gitmiş ve İngilizce Öğretmeni Yetiştirme projesi hazırlanmıştır. Karşılıklı görüşmeler sonucu ilgili protokol imzalanarak yürürlüğe konulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | A Protocol concerning ELT Teacher Training Program was signed between the Turkish Ministry of Education and Anadolu University on February 28, 2000.
Although Education Faculties have contributed a great deal to the field of teacher training, in order to meet the needs of educational system, they have had some difficulties both in terms of qualty and quantity, in fulfilling their desired aim. Consequntly, a great need for teacher English has been aroused, which seems impossible to meet within a short time.
Furthermore, through the aplication of eight, year compulsary primary education and the scheduled English courses for the 4 th and 5 th grades, the need for teachers of English has become greater. For solution of this problem, Turkish Ministry of Education has cooperated with Anadolu University, Eskişehir and the English Teacher Training Project has been
lauched. Trought a process of negotiations, the rameted protocol hes been signed and put into effect. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Projesi | en_US |
dc.title | Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, İktisadi ve İdari Programlar Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 179 | en_US |
dc.identifier.endpage | 188 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |