Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorYalçın, Mustafa
dc.date2015-03-05
dc.date.accessioned2015-03-05T09:28:35Z
dc.date.available2015-03-05T09:28:35Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2502
dc.description.abstractBilimin ne olduğu dün olduğu gibi bugün de bir çok bilim adamı, felsefeci ve eğitimci tarafından tartışılmaktadır. Son yıllardaki genel konsensus ise bilimin insan oğlu tarafından evreni açıklamaya çalışan bir aktivite olduğu yönündedir. Öbür tarafdan öğrencilerin bilime karşı olan tutumları izlenen öğretim yöntemleri ve programları sonucunda negatif olma eğilimi göstermektedir. Bu durumdan kurtulmanın yolu ise öğrencilerin bilimin doğasını ve amacını kavramalarıdır. Ayrıca bilimin bilgiler topluluğu olduğu anlayışını yıkıp, yerine bilimin çevremizde her yer de olduğu ve çalıştığını göstermek eğitimin temel amaçlarından birisi olmalıdır. Buna ilaveten bilgi toplumlarında yaşayabilmek için de bireylerin bilimsel olarak okur yazar olmaları gerektiklerine inandırılmalıdırlar. Bütün bunlar bilime karşı pozitif tutum taşıyan toplumlar oluşturmaya yardımcı olacaktır.en_US
dc.description.abstractSince the past, what is science (or the nature of science) has been discussed by many scientists, philosophers and educators. Lastly, the general consensus about the definition of science is that science is a human enterprise whose purpose is to explore the universe. On the other hand, the attitudes of students toward science tend to be negative mostly by the means of instruction methods and curriculum. One solution for this situation is that students need to understand the nature and purpose of science. Also, general understanding and meaning of science by many of us as a bunch of knowledge has to be changed and in stead of this understanding, one purpose of teaching science is to show that science is every where and a part of our daily life. Additionally, in order to live and compete in the today’s information society, students should be convinced that they have to be scientifically literate people. Finally, all of these explained above help to increase positive attitudes of students toward scienceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin Doğasıen_US
dc.subjectBilime Karşı Tutumlaren_US
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimien_US
dc.titleBilimin Doğası ve Eğitimdeki Önemien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAKÜ Uşak Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage195en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster