Kalite ve verimliliğin eşzamanlı sağlanmasında kıyaslama (Benchmarking)
Özet
Rekabet avantajını yakalayabilmeleri için işletmelerin, verimliliklerini artırmaları gerektiği yadsınamaz bir gerçektir. Verimliliği artırmanın en doğru yolu ise, kaliteyi geliştirmekten geçmektedir. Kalite doğru şekilde geliştirildiğinde, verimlilik artışına en fazla etki eden faktördür. Kaliteyi doğru şekilde geliştirmenin temel yöntemi ise, toplam kalite yönetimidir.
Toplam Kalite Yönetimi, sadece üretilen mamülün değil, bir bütün olarak yönetimin de kalitesini ve verimliliğini artırabilen bir tekniktir. Verimliliği artırmak için, işe kaliteden başlayan işletmelerde, kalite ve verimliliğin birlikte sağlanmasında toplam kalite yönetimine yardımcı en iyi teknik, kıyaslama(benchmarking) çalışmaları olabilir. Kıyaslama çalışmaları sürekli gelişen işletmeleri, sürekli öğrenen işletmeler safına alıp, o yolda ilerlemelerini sağlamaya yardımcı olacak bir teknik olarak görülmektedir. In order to gain competitive advantages, businesses must increase their understanding of productivity. The shortest way to this end is, as is clearly seen, to upgrade quality. Improving quality is the most effective way to build up the productivity level. Here the Total Quality Management(TQM) is regarded as the right way of improving quality.
Total quality Management is a method that aims to improve the quality and productivity not only in terms of products but in terms of up-down management processes. While TQM is generally practised to improve productivity and quality together, a nevv technique named "benchmarking" can be very useful. Benchmarking contributes to businesses towards cangaring their conditions/situations with their competitors. The businesses that use this method are also considered as "always learning organizations”.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
1Sayı
1Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2572Koleksiyonlar
- Cilt 1 : Sayı 1 [20]