İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sessiz okuma düzeyleri ( Malatya İli Örneği )
Özet
Günlük hayatın içinde, ihtiyaçların giderilmesinde ve diğer
insanlarla ilişkilerde, anadili etkinliklerinden; ‘konuşma* ve ‘dinlememin
yanı sıra ‘okııma* ve ‘yazma* da gerekli olmaktadır. Gazeteleri okuyup
anlayabilmek; bir vergi, nüfus kâğıdı örneği, yerleşim belgesi vb. formları
okuyup doldurmak; cadde / sokak isimlerini, belediye otobüsünün gittiği
yerlerin ve durduğu durakların isimlerini, alış-veriş merkezlerindeki
fiyatları okumak; bir ilacın adını ve kullanımına ilişkin açıklamaları
okuyup ilacı kullanabilmek... günlük hayatın gereklerindendir.
Değişik amaçlarla yapılan yazışmalarda; günlük ihtiyaçları
karşılama ve mesleğin gereklerini yerine getirme amacıyla bilgi edinmede;
içinde yaşanılan toplumu tamına ve anlamada; toplumdaki ve dünyadaki
olay ve değişmelerden haberdar olmada; toplum kalkınmasına katkıda
bulunmada ve böylece vatandaşlık görevlerini yerine getirmede,
okııma-yazma bilenler bilmeyenlere nazaran daha yeterli ve üstün
durumdadırlar.1 Okuma-yazma bilmeyenler, “cahil” olarak
nitelendirilebiIiııir. Bu açıdan okuma- yazma, bazen toplamların uygarlık
düzeylerini belirlemede bir ölçü olarak kullanılmaktadır."
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler DergisiCilt
1Sayı
3Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3063Koleksiyonlar
- Cilt 1 : Sayı 3 [17]