dc.contributor.author | Şenol, Musa | |
dc.date | 2015-03-19 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-19T11:28:40Z | |
dc.date.available | 2015-03-19T11:28:40Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3066 | |
dc.description.abstract | İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu, eğitimle ilgili çalışmalarıyla birlikte, sosyoloji araştırmaları da yapmıştır. Eğitim çizgisinde geleneksel eğitimi eleştirmiş kendi eğitim sistemini ortaya koymaya çalışmıştır. Dil, din ve sanatı toplumun üç temel kurumu saymıştır. Baltacıoğlu'na göre dil, din ve sanat toplumun değişmeyen yönleridir. Bundan dolayı geleneğe bağlı kalmıştır. Ona göre gelenek toplumun belkemiğidir. Milliyet kavramı yalnız onunla tanımlanabilir. Bu gelenek bağlılığının yanında batılaşma düşüncesine de geniş yer vermiştir. Millî değerlerden ayrılmadan batılaşma taraftarı olarak değerlendirilebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İsmayıl Hakkı | en_US |
dc.subject | Okuma Eğitimi | en_US |
dc.title | İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu'na Göre Okuma Eğitimi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 121 | en_US |
dc.identifier.endpage | 130 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |