dc.contributor.author | Sever, Mustafa | |
dc.date | 2015-03-20 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-20T07:42:15Z | |
dc.date.available | 2015-03-20T07:42:15Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3093 | |
dc.description.abstract | Henüz soyut düşünme seviyesi zayıf olan ilkel insan,soyut kavramları
maddî bir şekle büründürme, onları belli bir şekilde algılama ve yansıtma
ihtiyacı duymuştur. Her varlığın bedeninden ayrı bir canı bulunduğu en ilkel
insanların inanç sistemlerinde bile somut şekilde düşünülmüştür. Bu sebeple
ilkel insan, kendi dışındaki her varlığı canlı, ruhlu saymıştır.
Bu inanışı, Türk masallarında görmek mümkündür. Olağanüstü
masallarda masalın baş kahramanının alt etmesi gereken en büyük
engellerden biri olan devin canı bedeninde değildir. Başlangıcı belli olmayan
bir zamanda güvenli bir yer olarak seçilmiş bir yerde devin canı muhafaza
edilir.
Dış can kavramı, bize tarih öncesi devirlerde bunun bir inanış konusu
olduğunu düşündürmektedir. İlkel insan kendini düşmanlarına karşı güvende
hissetmek için canıyla bedeninin ayrı yerlerde olduğu inancına sahiptir. Biz
bu inancın kalıntılarını masallarda buluyor olabiliriz. | en_US |
dc.description.abstract | The primitive man that has a very veak power to think abstractly, need
to perceive and reflect the abstracts to a concrete shape. İt is considered
every being has a soul or spirit, apart from the body, in a concrete shape,
even in the most primitive man’s belief system. For this reason the primitive
man considered every being excluding himself as alive and having a soul.
İt is possible to see this primitive belief in Turkish tales, in the
extraordinary tales greatest hinder that the chief heroin the tale is supposed
to beat and defeat, is the giant that doesn’t have his soul in the body. The
soul of the giant is pereserved in a place, decided as dependable, at a time as
old as eternal life.
The concept of soul protecting out of the body shows us a belief
prevailing during the perehistoric ages. The primitive man thought his soul
and body apart, to protect himself against his enemies. İt is possible that we
find the remainder of this belief in the tales. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Masal | en_US |
dc.subject | can | en_US |
dc.subject | Ruh | en_US |
dc.subject | Canlıcılık | en_US |
dc.title | Masallarda Dış Can (Canın Beden Dışında Saklanması) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Mersin Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 39 | en_US |
dc.identifier.endpage | 43 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |